KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Bavorské i české ministerstvo dopravy chtějí trať Praha-Mnichov

Bavorské i české ministerstvo dopravy chtějí trať Praha-Mnichov

Publikováno: 5.11.2010, Aktualizováno: 8.11.2010 15:12
Rubrika: 2010

Nová železniční trať z Prahy do Mnichova, která by se měla dobudovat nejdéle do roku 2020, by měla zrychlit dobu jízdy ze současných šesti hodin na polovinu. Zatímco česká strana ji chápe jako prioritu, spolková vláda ji ještě nemá zařazenu v plánu dopravních cest. Zaznělo to na setkání zástupců ministrů dopravy ČR a Bavorska, státních investorů, logistických firem i regionálních podniků z obou stran hranice.

"Do tří, čtyř týdnů bude mít spolková vláda zpracovánu ekonomickou analýzu trati, podle níž se rozhodne, zda stavbu zařadí do plánu stavby německých dopravních cest. Dříve než po roce 2015 by ale stavba nezačala," řekl vedoucí odboru dopravy Bavorského státního ministerstva hospodářství, infrastruktury, dopravy a technologie Hans Peter Göttler. Bavorsko ji vehementně podporuje, ale o velkých dopravních investicích musí rozhodnout Berlín.

Krajské hospodářské komory z Řezna a Plzně za trať už několik měsíců lobbují u regionálních politiků. Připravily i společnou informační brožuru, kde specifikovaly sedm významných dopravních akcí mezi oběma zeměmi, které preferuje rodící nadnárodní euroregionu Dunaj - Vltava. Ten má v letech 2014 až 2020 získávat velkou část dotací z EU.

"Dnes tu jasně zaznělo, že české ministerstvo dopravy a jeho investorské organizace jsou připraveny zkvalitnit přeshraniční komunikační síť, protože si vyhodnotily jejich potřebnost," řekl předseda hospodářské komory Plzeňského kraje Zdeněk Mužík. Česká strana nyní čeká na spolkovou vládu, jaké nastaví priority.

Česká strana dnes deklarovala cíle při budování koridoru Praha - Plzeň. "Za dva roky chceme být v Rokycanech a do čtyř let v Plzni. Pokud německá strana řekne ano, tak začneme příští rok projektovat trasu Plzeň - Domažlice - státní hranice," řekl náměstek ministra dopravy Ivo Toman.

Na všechny tři úseky už jsou zpracovány investiční záměry. Celá trať, jejíž většina povede v nové stopě, by přišla na 28 miliard Kč. Toman bavorskou stranu ubezpečil, že odbočný koridor Plzeň - Domažlice o délce 65 kilometrů chápe ministerstvo dopravy jako jednu z priorit. Trať bude zakomponována do dopravní "superkoncepce" ČR do roku 2025.

Na německé straně je třeba podle jednatele průmyslové a řemeslnické komory IHK Řezno Alfreda Brunnbauera vybudovat v nynější stopě dvě koleje a trať elektrifikovat. "Chceme, aby byla výkonná s rychlostí do 200 kilometrů za hodinu," dodal.

"Pokud by německá strana řekla, že trať nebude stavět, stejně budeme tento koridor projektovat. Budu tlačit na to, aby jeho příprava běžela dál. Jestli chce Evropa konkurovat Číně, tak musíme Prahu s Mnichovem propojit. Jde o přirozený projekt," dodal Toman.

Zástupci bavorských institucí a podniků dnes uvedli, že do roku 2025 se má nákladní doprava mezi oběma zeměmi zvýšit o více než polovinu. Chtějí prosadit, aby šlo na dopravní stavby do Bavorska více peněz než dosud, i když vědí, že Německo hodlá hodně šetřit.

Bavorsko je důležitým partnerem Česka, protože tam směřuje 80 procent veškerého vývozu do Německa, které je největším importérem české produkce.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (32x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (28x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice