KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Bárta: Strategickou stavbou v Plzeňském kraji je III. koridor

Bárta: Strategickou stavbou v Plzeňském kraji je III. koridor

Publikováno: 24.9.2010, Aktualizováno: 4.10.2010 09:47
Rubrika: 2010

Strategickou stavbou v Plzeňském kraji je III. železniční koridor. Cesta osobním vlakem z centra Prahy do Plzně se nejdéle do tří let zkrátí ze 140 na 72 minut. Novinářům to dnes po jednání s náměstkem hejtmana Plzeňského kraje Jaroslavem Bauerem a plzeňským primátorem Pavlem Rödlem řekl ministr dopravy Vít Bárta. Podle něj jde o nejzásadnější závazek, s nímž dnes do Plzně přijel.

Plzeňský kraj dnes, údajně jako první v ČR, navrhl, aby vybrané silnice II. a III. třídy (krajské silnice) podléhaly placení mýtného. Důvodem je, že tyto tepny jsou v regionu specificky velmi silně přetíženy nákladní silniční přepravou. "Do příštího týdne očekávám vydefinování minima komunikací, protože jde jednoznačně o nestandardní opatření, které bychom zahrnuly do koncepčních úvah, jež bychom rádi promítli do jednání s Kapschem (provozovatelem mýtného systému) v příštích týdnech," uvedl Bárta.

Po dokončení stavby III. koridoru z Prahy do Plzně bude podle ministra železnice "více než konkurenceschopná". "Jsem velmi rád, že mám v Plzeňském kraji oporu v tom, že podpora výstavby koridoru mezi Norimberkem a Slovenskem, je strategickou dopravní osou nejen pro osobní, ale i nákladní přepravu," uvedl Bárta. Kraj tuto aktivitu vítá, investice do železnice považuje jako zásadní, protože ji podle Bauera považuje za páteř dopravní obslužnosti celého regionu.

"Jestliže dnes Prahu a Plzeň spojuje kvalitní dálniční tepla (dálnice D5), tak přesto výstavba na železnici umožní to, aby se v osobní přepravě železnice stala konkurenceschopnou," dodal. Osobní vlak, který dnes jezdí z centra Plzně do centra Prahy 140 minut, je v porovnání s dálnicí velmi obtížně konkurenční. Proto dal ministr závazek, aby do nejpozději tří let byla jízdní doba poloviční. Investice na III. koridoru, tak jak je vláda uvažuje, budou pokračovat v rychlém tempu.

"Na III. koridoru ale nepočítáme se zásadní stavbou tunelu mezi Prahou a Berounem, která je v současné době natolik finančně náročná, že budeme hledat efektivnější a méně náročná řešení, než abychom se neuváženě pustili do tak zásadní investice," dodal.

Bárta se dnes s krajem dohodl, že vytvoří společnou pracovní skupinu, která přehodnotí priority co stavět a co ne a "hlavně jak stavět levněji". Koordinovat ji bude plzeňský poslanec Jaroslav Škárka (VV). Absolutní prioritou ministerstva i kraje bude pomoc konkrétním lidem v konkrétních obcích, tedy výstavba obchvatů. Do konce roku je skupina vytipuje a připraví jejich rozpočty. "Rozhodování o tom, kde se bude stavět, se bude činit tady v kraji, ne v Praze," dodal ministr.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (34x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (32x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice