KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Bárta: Před obří křižovatkou v Opatovicích mají přednost obchvaty

Bárta: Před obří křižovatkou v Opatovicích mají přednost obchvaty

Publikováno: 16.9.2010, Aktualizováno: 24.9.2010 09:21
Rubrika: 2010

Třetí patro obří křižovatky v Opatovicích nad Labem u Pardubic, na kterou má navázat rychlostní komunikace R 35, se stavět nebude. V Pardubickém kraji, stejně jako v jiných regionech, mají přednost stavby obchvatů. Například obchvat Chrudimi by se mohl začít stavět příští rok. Krajská skupina určí priority, podle nichž se bude ministerstvo dopravy rozhodovat. Při dnešní návštěvě kraje to dnes řekl ministr dopravy Vít Bárta.

Podle Bárty by v budoucnu mohla třetí patro křižovatky postavit soukromá firma. Před několika týdny se začalo stavět, ale asi po měsíci Bárta tuto stavbu společně s jinými silnicemi v Česku zastavil. "Peníze, které jsou teoreticky určeny na třetí patro křižovatky, je lepší použít na konkrétní obchvaty obcí a měst, které budou mnohem více sloužit lidem než to třetí patro," řekl Bárta.

Náměstek ministra Ivo Toman podotkl, že zastavení dostavby křižovatky v Opatovicích "není konec světa". V příštím roce by stát měl vyčlenit peníze na výkupy pozemků pro R 35 směrem na Vysoké Mýto.

"Pro nás je to klíčové a pan ministr to tady potvrdil. Co se týká obchvatů, tak prioritu určitě má Trojice u Parama v Pardubicích a obchvat Chrudimi. Udělám všechno pro to, abychom ze všech možných kritérií spravedlivě a férově vybrali a podle toho, kolik bude peněz, postupně postavili," řekl Toman.

Hejtman Pardubického kraje Radko Martínek je po dnešním jednání uspokojen jen částečně. Konkrétních slibů se nedočkal, řekl. Zopakoval, že prioritou kraje jsou samozřejmě obchvaty, ale i stavby R 35 a R 43 a zároveň dokončení splavnění Labe a modernější železniční spojení mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. Splavněním Labe se bude ministerstvo zabývat, železniční trať mezi krajskými městy bude muset počkat.

Podle ředitele Správy železniční dopravní cesty Jana Komárka Bárta v současném plánu se zdvoukolejněním trati Stéblová - Opatovice nad Labem nepočítá. Pro případ, že by se ale peníze nalezly, prodloužila SŽDC platnost územního rozhodnutí. Na modernizaci trati v Ústí nad Orlicí by peníze být měly, podotkl Komárek.

Dobrou zprávu přivezl Bárta do Chrudimi. "Na obchvatu Chrudimi se bude pokračovat, budeme stavět a obchvat postavíme. Je to natolik zásadní a připravená stavba, že je efektivní v ní pokračovat," řekl ministr na setkání s občany a politiky. Bárta přijel do Chrudimi se zpožděním 15 minut, neboť nemohl projet obvyklou dopravní zácpou ve městě. "Nerad se pohybuji s majákem, ale dovolil jsem si této možnosti ministra na posledních 300 metrů využít," vysvětlil Bárta.

Výstavba desítky let připravovaného obchvatu se stále odsouvala, i když Chrudimí projíždí přes 25 000 aut denně. Na letošek na ni silničáři měli přiděleno jen zhruba 20 milionů korun na archeologický průzkum, ten se však dosud neuskutečnil, neboť ministerstvo dopravy všechny práce zastavilo. Podle Bohumila Vebra z pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic by archeologové mohli skončit do 12 měsíců, Bárta nevyloučil, že by se již v příštím roce mohlo začít stavět. Pozemky jsou z 95 procent vykoupeny, ze zbylých vlastníků nikdo prodej neodmítá.

Na první etapu obchvatu spojující silnici od Pardubic s výpadovkou na Vysoké Mýto již byla vybrána stavební firma. Cena stavby se snížila. "Z původních asi 1,5 miliardy klesla o 252 milionů korun, což je nevětší snížení u dopravních staveb v Pardubickém kraji," řekl Vebr. Podle Komárka je ve střednědobém výhledu Státního fondu dopravní infrastruktury na obchvat vyčleněno po půl miliardě korun v letech 2012 a 2013. Kdy by se uskutečnila výstavba druhé části obchvatu za Slatiňany, nechtěl Vebr odhadovat.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (126x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (28x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice