KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    AUDIO: Zvyšování bezpečnosti na železničních přejezdech v ČR

AUDIO: Zvyšování bezpečnosti na železničních přejezdech v ČR

Publikováno: 9.3.2009, Aktualizováno: 17.6.2009 14:42
Rubrika: Aktuality, VIDEO

Investice do zvýšení bezpečnosti železničních přejezdů se v posledních letech výrazně navyšují. Zatímco v roce 2004 stát v této oblasti investoval 155 mil. Kč, v loňském roce už to byla částka téměř 267 mil. Kč. Další přejezdy jsou rekonstruovány v rámci jednotlivých staveb modernizace tratí. Vzhledem k závažným následkům dopravních nehod na železničních přejezdech považuje Ministerstvo dopravy investice do zvyšování bezpečnosti v této oblasti za jednu ze svých priorit.

„Snažíme se zvyšovat bezpečnost na železničních přejezdech. Nedávná tragická nehoda na Slovensku připomíná, že se jedná o stále aktuální téma,“zdůrazňuje ministr Petr Bendl.

V loňském roce upravilo SŽDC celkem 241 železničních přejezdů. Osazení jednoho přejezdu světly i závorami představuje v průměru přibližně 6 mil. Kč, samotnými světly bez závor pak 4 mil. Kč. Za poslední tři roky se dále podařilo zrušit celkem 74 železničních přejezdů. Toto číslo zahrnuje i vznik mimoúrovňových křížení (nadjezd či podjezd), zejména na koridorových stavbách.

V ČR evidujeme k 31. 12. 2008 celkem 8 296 přejezdů na pozemních komunikacích od silnic I. a II. třídy až po účelové komunikace. Pro zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech zřídil SFDI již v roce 2004 samostatný program, díky kterému má SŽDC ročně k dispozici cca 200 mil. korun určených pro zvyšování bezpečnosti na železničních přejezdech.

POČET železničních přejezdŮ, ZPŮSOB ZABEZPEČENÍ (STAV K 31.12.2008)

Přejezdy celkem Přejezdy s kříži Přejezdy se světly  Světla a závory Ostatní Zrušené přejezdy v r. 2008
8.296 4.624 2.133 1.017 490 32

Nejbezpečnější je přirozené mimoúrovňové křížení. Toto řešení je ale technologicky, ekonomicky i majetkoprávně nejnáročnější. Náklady se mohou pohybovat v řádu desítek miliónů korun. Závorami jsou přednostně vybavovány dvou a vícekolejné přejezdy na silnicích I. třídy a přejezdy se zvýšeným počtem nehod. Komárek SŹDC na TK o prejezdech

„Všichni motoristé si musí být vědomi toho, že na přejezdech platí vždy stejná pravidla silničního provozu,“říká ministr Petr Bendl a dodává: „V této souvislosti připravuje Ministerstvo dopravy ve spolupráci se Správou železniční dopravní cesty na měsíc duben rozsáhlejší informační akci.“

Podstatným krokem ke zvýšení bezpečnosti bude také očíslování všech železničních přejezdů v ČR. Ministr dopravy Petr Bendl se na tom dohodl s vedením ŠŽDC. Generální ředitel správy Jan Komárek slíbil, že tak učiní do posledního července tohoto roku. Novinářům již dnes představil formát označení, které bude pro každý přejezd unikátní.

"Březen ještě věnujeme vyjednávání se složkami integrovaného záchranému systému a přípravám technikálií. Od dubna pak začneme se samotným označováním a uváděním systému do praxe. Do konce července bude označen každý přejezd a systém plně funkční, to mohu myslím garantovat," řekl novinářům Komárek.

Audio: Mluvčí resortu dopravy Martin Kupka komentuje zvyšování bezpečnosti a číslování železničních přejezdů. Kometář se ve formátu .wav můžete stáhnout ZDE.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Tisková konference k problematice železničních přejezdů - Petr Bendl, ministr dopravy České republikyTisková konference k problematice železničních přejezdů - Jan Komárek

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

VIDEO: Silnice se v Novém Jičíně letos budou opravovat za 8 mil. Kč (221x)
V letošním roce plánuje Nový Jičín opravit silnice za částku zhruba 8 milionů korun. A renovovat se budou silnice i za f...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (59x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (50x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...
VIDEO: Přivaděč D1 ulehčí dopravě v Ostravě (2x)
Včerejší nejdůležitější událostí pro obyvatele Ostravy i celého kraje bylo bezesporu otevření dálnice D47, nyní už D1. B...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice