KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2015    ArcelorMittal Ostrava začíná vyrábět nová svodidla s revolučním povlakem Magnelis®

ArcelorMittal Ostrava začíná vyrábět nová svodidla s revolučním povlakem Magnelis®

Publikováno: 30.6.2015
Rubrika: 2015

Ostravská huť začala vyrábět svodidla z nového materiálu. Povlak Magnelis® oproti běžnému pozinkování ochrání ocelové svodidlo až dvakrát déle. Dokáže to díky unikátnímu chemickému složení, neboť kromě zinku obsahuje i hliník a hořčík. Tříprocentní obsah hořčíku v povlaku zajišťuje stabilní a odolnou bariéru proti korozi na celém povrchu ocelových produktů. Nejzajímavější vlastností povlaku Magnelis® je jeho schopnost samoregenerace, kdy se povlak při poškození dokáže sám opravit. Po mnoha desetiletích od prvního osazení silnic v Česku svodidly se tak v červenci objeví na prvních úsecích poprvé svodidlo s  dokonalejším povlakem, než je povlak zinku.

„Zařazení nového ochranného povlaku do produktového portfolia svodidel je dalším krokem ke zvýšení naší konkurenceschopnosti. Už dnes pokrýváme přibližně 80 % českého trhu se svodidly a věřím, že Magnelis® naši pozici dále posílí,“ říká Tapas Rajderkar, generální ředitel ArcelorMittal Ostrava.

Magnelis® je možné využívat pro množství různých aplikací, ve kterých je nutná protikorozní ochrana, a Ostravská huť jej zařadí do své svodidlové řady. Magnelis® má celou řadu výhod. Oproti běžnému pozinkování je ochranná vrstva povlaku až čtyřikrát tenčí, stačí pouze vrstva o tloušťce 25 mikrometrů. Přitom stále platí, že protikorozní ochrana vydrží až dvakrát déle než u oceli s povlakem zinku, jejíž životnost je 20 let. Díky vysoké odolnosti a přilnavosti povlaku lze ocel tvarovat různými metodami včetně ohýbání, tažení a profilování. Magnelis® je také šetrný k přírodě, snižuje únik zinku do půdního podloží z přibližně 4 gramů na m2 za rok na 1 gram na m2 v důsledku menšího vymývání zinku deštěm.

„Největší přidanou hodnotou nového svodidla je samoregenerační schopnost povlaku. Ta dokonale chrání nejvíce namáhaná místa, která jsou nejsnadněji napadaná korozí: řezy, svary a rýhy. Při porušení povlaku se totiž Magnelis® dokáže sám opravit, a prodloužit tak životnost celého ocelového systému,“ dodává Rajderkar. Na místě, které je poškozeno, se vytvoří ochranný film s obsahem hořčíku. Ten místo chrání před klimatickými vlivy a korozí.

ArcelorMittal Ostrava získala certifikaci pro instalaci svodidel s povlakem Magnelis® v EU včetně České republiky. První nová svodidla se budou instalovat v červenci na dálnici D1 a silnici I/11.

Magnelis® je výsledkem práce belgického centra výzkumu a vývoje ArcelorMittal v Ghentu. Ocel s povlakem Magnelis® se vyrábí v závodě ArcelorMittal v Brémách, odkud se bude ve svitcích dovážet do ostravské huti. Ta je jediným výrobcem svodidel v celé skupině ArcelorMittal. Výroba svodidel s povlakem zinku bude probíhat i nadále dle požadavků zákazníků ArcelorMittal Ostrava.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Svodidla s novou protikorozní ochranou představil generální ředitel ArcelorMittal Ostrava Tapas Rajderkar.Plechové svitky pro výrobu svodidelLinka pro výrobu svodidel v ostravském ArceloruHotová svodidla připravena k expedici

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Huť ArcelorMittal Ostrava představila vysokopecní strusku jako výhodný stavební materiálHuť ArcelorMittal Ostrava představila vysokopecní strusku jako výhodný stavební materiál (28x)
Ostravská huť představila jeden ze svých vedlejších produktů. Vysokopecní struska vzniká jako odpad při výrobě surového ...
Škoda Transportation dokončila dodávku tramvají do maďarského MiskolceŠkoda Transportation dokončila dodávku tramvají do maďarského Miskolce (24x)
Plzeňská Škodovka úspěšně zakončila projekt dodávky tramvají pro město Miskolc. Škoda Transportation v minulých dnech př...
Na trati pro budoucnostNa trati pro budoucnost (18x)
O postavení a vizích nadnárodní společnosti Colas Rail na českém trhu jsme si povídali s generálním ředitelem českého za...

NEJlépe hodnocené související články

REPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbáchREPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbách (5 b.)
Firma REPONT s. r. o. v letošním roce oslavila desetileté výročí působení na trhu dopravních a inženýrských staveb. Její...
Varšava chválí stavbaře z Metrostavu (5 b.)
Předáním modernizované části okruhu S8 a mostu Generála Stefana Grota-Roweckiego přes Vislu ve Varšavě investorovi završ...
Trojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní oceněníTrojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní ocenění (5 b.)
Významného ocenění na mezinárodním poli se dostalo stavbě Trojského mostu v Praze. Evropské sdružení ocelových konstrukc...

NEJdiskutovanější související články

„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (1x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice