KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Hydroizolace    Aplikace izolačních hmot na železničním mostě na trati Studénka - Bílovec přes D47

Aplikace izolačních hmot na železničním mostě na trati Studénka - Bílovec přes D47

Publikováno: 3.6.2008, Aktualizováno: 28.9.2009 23:30
Rubrika: Hydroizolace

Koncem roku 2007 byl uveden do provozu most, který byl vybudován v rámci výstavby dálnice D47 v úseku Hladké Životice – Bílovec. Most převádí jednokolejnou železniční trať Studénka – Bílovec přes hluboký zářez dálnice. Je navržen jako spojitý nosník o čtyřech polích s rozpětím 14 + 21 + 21 + 14 m s dolní mostovkou a s průběžným kolejovým ložem. Nosná konstrukce je ocelová, spodní stavba je železobetonová. Most je založen na velkoprůměrových železobetonových pilotách. V článku se blíže zaměříme na aplikaci izolačních hmot na této stavbě.

Navržená trasa dálnice D47 kříží stávající jednokolejnou železniční trať č. 198 Studénka – Bílovec. Most se nachází přibližně 1,6 km jižně od města Bílovec a 2,7 km severně od města Studénka. Převádí nově vybudovanou trvalou přeložku železniční trati vedenou cca 20 m vpravo od stávající osy koleje.

KONCEPČNÍ ŘEŠENÍ MOSTU
Dispozice mostu v podélném směru vychází ze šířkového uspořádání dálnice. Mostní objekt je navržen jako čtyřpólový se středním pilířem umístěným mezi svodidly v ose dálnice. Umístění podpěr respektuje úhel křížení železnice a dálnice, avšak konstrukční řešení nosné konstrukce i spodní stavby je voleno tak, aby úhly uložení byly kolmé. Konstrukční uspořádání mostu v příčném směru vychází z prostorového uspořádání převáděné jednokolejné železniční trati. Tvar a rozměry nosné konstrukce jsou navrženy s ohledem na MPP a obrys kolejového lože.

PILÍŘE
Dřík pilířů je navržen jako osmiboký hranol, nosná konstrukce je na vnitřních pilířích uložena na dvojici ložisek na rozšířených hlavicích. Pilíře jsou zhotoveny ze železobetonu C 30/37 XF4 vyztuženého betonářskou výztuží z oceli 10505.

NOSNÁ KONSTRUKCE
Je navržena jako trámová plnostěnná s dolní mostovkou. Uložení je na hrncová ložiska (na pilířích pevná, na opěrách pohyblivá).

  • Hlavní nosníky

Jsou provedeny jako svařované plnostěnné I profily výšky 1.600 mm v osové vzdálenosti 5.800 mm. Průřez je po délce odstupňován v tl. pásnic, šířka pásnic je konstantní 450 mm (kromě lokálního rozšíření nad ložiskem).

  • Příčníky

Jsou navrženy po 2.100 mm. S příčnými výztuhami stěny hlavních nosníků tvoří příčné polorámy. Nad pilíři jsou navrženy příčníky se zdvojenou stěnou, které přenášejí zatížení přes ložiska do spodní stavby.

  • Dolní mostovka

Je řešena s průběžným kolejovým ložem. Dno žlabu KL tvoří ortotropní deska tl. 14 mm vyztužená podélnými výztuhami.

POSTUP VÝSTAVBY – MONTÁŽ
Pro výstavbu mostu bylo provedeno hrubé vytěžení zářezu dálnice tak, aby nebyla ohrožena stabilita stávající železniční trati, na které byl zachován provoz. Z této úrovně byly provedeny pilotážní práce. Následně byla vybudována spodní stavba. Nosná konstrukce byla pro dopravu rozdělena na 10 dílců: na dvě podélné části a pět příčných. Celky byly postupně vyzdviženy za montážní oka pomocí autojeřábů na opěry a pomocné montážní bárky, zavařeny a následně osazeny na ložiska.

POSTUP VÝSTAVBY – IZOLACE

Most má celkovou plochu 426 m2, včetně svislých stěn. Jedná se o ocelovou konstrukci, která byla ještě ve výrobě opatřena jedním nátěrem Mastertop P 681. Potom byla konstrukce osazena na místě (HM Ostrava). Svary byly ošetřeny stejným nátěrem. Po technologické přestávce byl nanesen další nátěr P 681. Dalším krokem bylo nanesení membrány Conipur M 800. Na vodorovné plochy byla membrána nanesena v tloušťce 5 mm, na svislé v tloušťce 3 mm. Na svislé plochy nad úroveň štěrkového lože byl nanesen UV filtr Conipur TC 458.

  • Termín provádění: 15.–18. 11. 2007
  • Teplota vzduchu: –10 °C
  • Teplota uvnitř: 16 °C (most byl zaplachtován a temperován)
  • Teplota podkladu: 13 °C
  • Vlhkost: 38 %

Koncem listopadu (24. 11. 2007) byly provedeny odtrhy s kladným výsledkem. Práce byly prováděny v době od 7.00 do 19.00, za velmi nízkých teplot při náročných zimních opatřeních. Postup prací je dokumentován obrazovou přílohou.

ÚČASTNÍCI VÝSTAVBY:
Investor: ŘSD Brno
Projekt mostu : Stráský, Hustý a partneři
Projekt ocelové konstrukce: JR servis
Zhotovitel stavby: Skanska DS
Zhotovitel ocelové konstrukce: D5 Třinec
Montáž ocelové konstrukce: Hutní montáže
Zhotovitel stříkané izolace: CSI group
Dodavatel stříkané izolace: Conipur BASF Stavební hmoty Česká republika

At the end of 2007, the bridge constructed within the highway construction D47 in the section Hladké Životice – Bílovec was put into operation. The bridge transfers the single-line railway of Studénka – Bílovec through a deep highway cutting. It is designed as a continuous girder with four spans of 14 + 21 + 21 + 14 m with bottom road and with running rail bed. The bearing structure is made of steel; the substructure is of reinforced concrete. The bridge is embedded on large-diameter reinforced concrete piles. The article focuses in details on insulation material application on this site. The system of sprayed polyurethane insulation Conipur proved successful and subsequently shall be also used for some units on other highway D47 sections.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Aplikace izolačních hmot na železničním mostě na trati Studénka – Bílovec přes dálnici D47Penetrační nátěr oceli Mastertop 681 s následným zásypem křemičitým pískemNástřik hydroizolační membrány Conipur M 800 za ztížených klimatických podmínekZaštěrkovaná konstrukce po provedení stříkané izolace, před následnou pokládkou kolejových políNástřik hydroizolační membrány Conipur M 800 – kouty, řešení detailůPohled na most po dokončení stříkané izolace Conipur M 800

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Historie a současnost hydroizolačních materiálů (79x)
Nejdůležitější funkční podmínkou každé konstrukce (most, budova) je její statická stabilita. Hned na druhé místo však lz...
Jen 30 mm vysoký žlab pro odvodnění parkovišť, dílen, garáží a nástupišťJen 30 mm vysoký žlab pro odvodnění parkovišť, dílen, garáží a nástupišť (39x)
S výškou jen 30 mm dokáže nový kompozitní odpařovací žlab MEA PG 1500 EVO bezpečně svést úkapovou vodu z krytých parkovi...
Oprava mostu přes Lužnici v SoběslaviOprava mostu přes Lužnici v Soběslavi (26x)
Převáděnou komunikací je stávající silnice II/135 s jednostranným chodníkem. Původní spodní stavba mostu byla z roku 189...

NEJlépe hodnocené související články

Historie a současnost hydroizolačních materiálů (4.3 b.)
Nejdůležitější funkční podmínkou každé konstrukce (most, budova) je její statická stabilita. Hned na druhé místo však lz...
I/18 Strečno – Dubná Skala, odstránenie havarijného stavu skalných stien a svahovI/18 Strečno – Dubná Skala, odstránenie havarijného stavu skalných stien a svahov (2 b.)
Stavba „I/18 Strečno – Dubná Skala, odstránenie havarijného stavu skalných stien a svahov“ rieši odstr...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice