KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Aktuálně: Realizace spodní stavby úseku Beroun – Zbiroh

Aktuálně: Realizace spodní stavby úseku Beroun – Zbiroh

Publikováno: 6.1.2010
Rubrika: Zajímavosti

Krátký rozhovor ohledně realizace Optimalizace trati Beroun – Zbiroh nám poskytl hlavní stavbyvedoucí Miroslav Mačenka ze závodu 4 společnosti EUROVIA CS, a. s.

Aktuálně: Realizace spodní stavby úseku Beroun – Zbiroh

Stavbu provádíte ve sdružení – společně s firmami Skanska CS a. s. a Viamont DSP a. s. Čím se konkrétně EUROVIA CS, a. s. zabývá?
EUROVIA CS realizuje spodní stavbu, protihlukové stěny a tzv. vynucené investice – např. přeložky komunikací. Dceřiné společnosti Eurovia CS realizují rovněž svršek stavby. Závod 4 se specializuje na spodní stavbu tohoto úseku. Náš úsek začíná od žst. Zdice a končí těsně před nádražím Hořovice.

Můžete uvést podrobnosti vaší činnosti?
Optimalizace tohoto úseku spočívá v napřimování oblouků a v následné revitalizaci trati. Napřimování oblouků se v našem úseku provádí na třech místech. První se nachází hned za Zdicemi. Vzniká tu obrovský zářez, který má místy až 20 m hloubky a jeho délka je zhruba 900 m, což znamená vytěžit zhruba 120.000 m3 zeminy. Dalším zajímavým místem je část mezi Stašovem a Praskolesy, kde se oblouky opracovávají. V tomto úseku realizujeme násyp, který má 15 m. Jako zajímavost mohu zmínit to, že se zde kloubově pootáčí 2 roky starý most. Třetí úsek – mezi Praskolesy a Hořovicemi – je současně i nejdelší přeložkou. Ta je dlouhá přes 2 km a pozvolna přechází v zářez, který je cca 5–7 m hluboký a 400–500 m dlouhý.

Proč se přistoupilo k napřimování oblouků?
Oblouky v současném stavu nedovolují vysokorychlostním vlakům jezdit v této části 100% rychlostí, která bude po ukončení optimalizace trati v daných úsecích až 160 km/hod.

Řeší se také výluky na trati?
Jsou samozřejmě naplánované. V tomto roce náš úsek výluku nemá, počítáme s ní až příští rok v březnu. Nyní provádíme výstavbu pouze vedle trati.

Zabýváte se zakládáním na této trati. Co vám činilo největší problémy?
Nejtěžší bylo založení na úseku Stašov, kdy jsme museli operovat s tím, že podél něj teče Červený potok, který sice vypadá nevinně, ale před dvěma lety zde strhl most. Tam jsme přistoupili po dohodě se specialisty na technologii separační vrstvy z lomového kamene mezi spodní částí konstrukce zemního valu a původním terénem. Tak aby byla přerušena kapénková voda, která by vzlínala směrem do konstrukce valu. Do dalších tří vrstev byla použita technologie polymerových geomříží, které slouží ke zvýšení odolnosti a únosnosti konstrukčních vrstev.

Komunikujete rovněž s představiteli stavbou dotčených obcí?
Samozřejmě. Se starosty dotčených vesnic jsme v kontaktu, a snažíme se tak předcházet problémům v souvislosti s výstavbou. Napsali jsme také pro občany informativní dopisy, v nichž jsou mimo jiné uvedena potřebná základní fakta týkající se výstavby.

Optimisation of the track Beroun – Zbiroh, part of transit railway corridor III
The track Beroun – Zbiroh is a part of trans-European railway corridor Paris – Frankfurt n. M. – Cheb – Plzeň – Prague – Ostrava – Žilina – Košice – Lvov. Optimisation of the section between Beroun and Zbiroh is the first of the series of structures of the transit railway corridor III between Prague and Plzeň. The contractor is a consortium of companies – Skanska DS a. s., EUROVIA CS, a. s., Viamont DSP a. s. the structure should be completed in 2011.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (148x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (114x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (97x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice