KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    3D animace a vizualizace jako moderní nástroj komunikace

3D animace a vizualizace jako moderní nástroj komunikace

Publikováno: 31.5.2017
Rubrika: Zajímavosti

Dopravní stavby vždy představují střet zájmů několika zainteresovaných skupin. Ať už je to investor, patřičná ministerstva, místní či krajská samospráva, různé neziskové organizace spojené s ochranou přírody nebo obyvatelé dotčeného území. V každém případě je vždy nutné předložit a posoudit všechna pro a proti. V době multimediálního rozmachu vytlačují pro laika nepřehledné výkresy a situace realisticky věrné simulace, které dokážou zamýšlenou stavbu představit již v jejím zárodku.

Příprava každé dopravní stavby je záležitostí několika let. Na samém počátku vzniká studie, jejímž smyslem je najít prostřednictvím několika variant vhodné umístění stavby. Dalším stupněm přípravy stavby je posouzení jejího vlivu na životní prostředí. Následuje jedna z rozhodujících fází přípravy – záměr projektu, kde se posuzuje ekonomická efektivnost stavby. Navazující stupně projektových dokumentací pak řeší umístění a detailní provedení jednotlivých staveb.

Každý stupeň přípravy stavby se dotýká širokého spektra zájmových skupin a organizací. Vždy se jedná o dlouhodobé posuzování bez reálného pohledu na umístění stavby v daném prostoru. Moderní informační technologie však dokážou věrně nabídnout simulaci hotové stavby zasazené přímo v krajině či městské zástavbě. Tím se odkrývá nejasný pohled na zamýšlenou stavbu obvykle prezentovanou v málo srozumitelných projektových situacích. 3D zpracování zamýšlené stavby je navíc vedle technické dokumentace ideálním prostředkem pro případné řešení koncepčních nesrovnalostí či dodatečných předpokladů, které animace odkrývá.

Animace připravovaných staveb je bezesporu komunikačním nástrojem 21. století. Tedy v době, kdy má převážná část laické i odborné veřejnosti přístup k moderním informačním technologiím. Oproti běžnému postupu lze prostřednictvím 3D prezentace stavbu snadno představit veřejnosti mnoha informačními kanály. 3D prezentace dokáže při aktivně vedeném PR celý projekt medializovat v nadčasovém horizontu. Obyvatelé dotčeného území tak mají šanci projekt spatřit mnoho měsíců před uvedením do provozu, nebo dokonce ještě před zahájením jeho přípravy.

Moderní pojetí prezentace staveb formou věrné animace je zrychlující nástroj také při dalším projednávání. Ať už je to podpora financování z operačních programů, meziresortní vyjednávání, veřejné projednávání, majetkoprávní a územní řízení či komunikace mezi investorem, projektantem a zhotovitelem.

Význam dopravních staveb je vzhledem k životnímu prostředí, rozvoji regionů, ekonomickému růstu státu a zvyšující se intenzitě dopravy zřejmý. Náklady na dopravní stavby představují významnou položku státního rozpočtu a do budoucna tomu nebude jinak, spíše naopak. Ambicí nejmodernějších komunikačních nástrojů, mezi
které patří i 3D prezentace dopravních staveb, je přípravu staveb zjednodušit, urychlit a zefektivnit. Součtem těchto faktorů je nanejvýš pravděpodobné, že ve výsledku dojde ke snížení nákladů na přípravu dopravních staveb a zefektivnění celého procesu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Stav před realizací stavbyDrátěný modelFinální vizualizaceLukáš Kubáček

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (176x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (109x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (108x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice