KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    20 let společnosti SDS EXMOST spol. s r. o.

20 let společnosti SDS EXMOST spol. s r. o.

Publikováno: 26.8.2014
Rubrika: Zajímavosti

Společnost se od roku 1994 orientuje na speciální mostní činnosti a stavby mostů všech typů.

Na počátku činnosti jsme se zabývali především subdodávkami provizorních mostů a skruží pro velké stavební firmy. Vycházeli jsme přitom ze znalostí materiálů vojenského charakteru, které v té době nebyly příliš známé, jako např. mostní ocelové konstrukce Pižmo, MS-60, TMS, MMT-100, SMS, PS nebo Bailey Bridge. Od roku 1996 jsme se postupně rozvíjeli z hlediska materiálového zabezpečení a růstu odborné způsobilosti našich pracovníků. Započali jsme s rekonstrukcemi malých a středně velkých mostů.

Milníkem se stal rok 2001, kdy byl společně ve sdružení s firmou SSŽ resp. dnes již Eurovia CS a. s. vlastními silami realizován most přes řeku Labe na silnici II/272 v Litoli. Na této akci jsme za pomoci společnosti PIS – Ing. Antonín Pechal, CSc. obnovili tradici Langrových nosníků. Od té doby se věnujeme nejen mostům, ale celému dopravnímu stavitelství. Další rozvoj nastal v roce 2004, kdy jsme ve sdružení se firmami IMOS Brno a Heitkamp získali významnou zakázku v hodnotě cca za 3 mld. Kč na rychlostní silnici I/6 resp. R6 Praha – Pavlov, kde jsme na desetikilometrovém úseku úspěšně realizovali několik mostů, ale i inženýrských objektů. Tato stavba pro nás znamenala významnou zkušenost a stala se přelomem ve vztahu k reorganizaci společnosti.

Za uplynulých 20 let jsme postavili řadu zajímavých objektů. Například esteticky velmi zdařilou visutou lávku na Kmochův ostrov v Kolíně, kde jsme za účasti brněnských strojařů poprvé použili tlumiče, jež byly ryze českým výrobkem. Dále přemostění celého údolí v Uherském Brodě, kde jsme postavili přechodovou lávku přes železniční trať ČD. Na této lávce byly použity 3 statické systémy. Zajímavě vyřešeno je ale také noční nasvícení lávky, kde byl použit odraz světla ze zdroje pomocí zrcadlovek. V roce 2012 se nám podařilo vybudovat velmi složitou lávku v Semilech.

Náročná byla zejména z důvodu náročné geometrie a přesnosti výroby jednotlivých ocelových dílů, které u této půdorysně esovitě zahnuté lávky musely do sebe přesně zapadat. V poslední době se nám také podařilo s předstihem realizovat komplexní revitalizaci svinovského nádraží, kde jsme společně s partnerem ve sdružení vybudovali terminál a také náročnou rekonstrukci mostu v Havlíčkově Brodě, jehož součástí je historická kulturní památka Hnátův Kámen. U tohoto mostu se nám podařilo zachránit všechny pískovcové kameny a kvádry, které byly součástí původní klenby.

Za svoji činnost jsme získali také řadu ocenění ať již od resortu dopravy nebo od regionálních investorů. V roce 2001 jsme obdrželi cenu za Mostní dílo roku za pohledový most na D8 zvaný velbloud, v roce 2002 jsme získali ocenění Mostní dílo roku za most v Litoli. V letošním roce jsme získali Mostní dílo roku 2012 za krásnou lávku v Semilech.

V současné době máme smluvně zajištěny zakázky na celý letošní rok i cca polovinu příštího roku. V dubnu letošního roku jsme dokončili zakázku Segro park Praha Hostivice pro privátního investora, kde jsme zajišťovali technickou tak dopravní infrastrukturu v objemu cca 120 mil. Kč. Dále probíhají rekonstrukce dvou velkých mostů v obcích Stehelčeves a Knovíz. Další rekonstrukce mostů provádíme v Plzni a Chomutově. Právě dokončujeme stavbu 2 obchvatu Valašského Meziříčí ve sdružení s dalšími 3 firmami, kde probíhají terénní a vegetační úpravy.

Dokončujeme také most v Pouzdřanech. V Olomouckém kraji pak rekonstruujeme most Skoky. V Polsku na trase Řešov – Jaroslav završujeme předání objektů stavby. V současné době probíhají práce na stavbě „Bílovecká“ v Ostravě, kde se kromě silničních prací realizují i 2 mostní objekty a další technické sítě. V obci Morávka pracujeme na rekonstrukci inundačního mostu o délce 400 m. Započali jsme s rekonstrukcí mostů na silnicích 1. třídy v Milevsku a Písku.

V budoucnu bychom se dále rádi podíleli na vědeckých výzkumech různých segmentů mostního stavitelství a jednotlivých materiálů jako např. stále diskutovaného tématu dilatací nebo ložisek, kde vývoj ukazuje, že je stále co zlepšovat. I nadále budeme klást velký důraz na plnění certifikačních povinností stejně jako na odbornou úroveň našich pracovníků.

Z podkladů SDS EXMOST spol. s r. o.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Most na sil. II/272 v Litolu přes řeku LabeVisutá lávka pro pěší a cyklisty přes Labe Kmochův ostrov – Zálabí, KolínUherský Brod – přístupová lávkaLávka přes Jizeru v Semilech u stadionuII/150 Havlíčkův Brod, most ev. č. 150-026III/4206 Pouzdřany, most č. 4206-2

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (113x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (75x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (72x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice