KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Informace o autorovi - Ing. Hofhansl Petr Ph.D.

Ing. Hofhansl Petr Ph.D.

Články tohoto autora:

Dopravní model Slovenska

Publikováno: 16.5.2017

Příspěvek Vás seznámí se zkušenostmi a závěry ze zpracování dopravního modelu Slovenské republiky, který byl vytvořen sdružením AF&Partners (členové sdružení: AF‑CITYPLAN s. r. o., KPM CONSULT a. s., PNZ svetovanje projektiranje d. o. o.) pro Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Jedná se o multimodální celonárodní strategický dopravní model s návazností na okolní státy. Je určen především pro hodnocení dopadů změn v dopra...

Celý článek zde

Simulace provozu na turbo‑okružních křižovatkách

Simulace provozu na turbo‑okružních křižovatkách
Publikováno: 5.1.2015

Příspěvek ilustruje využití mikroskopické simulace při posuzování relativně nového progresivního typu okružní křižovatky, která vykazuje vyšší kapacitu, ale stejnou nebo srovnatelnou úroveň bezpečnosti jako jednopruhová okružní křižovatka – její tvůrci ji pojmenovali „turbo‑okružní křižovatka“, proto i my se tohoto mezinárodně používaného označení budeme držet. Příspěvek ilustruje využití mikroskopické simulace v několika komparativních studiích,...

Celý článek zde

Vliv dostavby silniční sítě ČR na pokles dopravních nehod

Vliv dostavby silniční sítě ČR na pokles dopravních nehod
Publikováno: 10.8.2011

Úkolem dopravní infrastruktury je umožnit pohyb osob a zboží mezi počátkem a koncem cesty. Z pohledu maximalizace společenského užitku by tento pohyb měl být ekonomický, ekologický a bezpečný. Uživatel infrastruktury může volit trasu podle svých preferencí, tedy zda preferuje minimalizovat čas jízdy, ekonomiku provozu nebo i komfort jízdy (k tomuto účelu může využít i moderní informační systémy a navigační přístroje). U bezpečnosti (zejména silni...

Celý článek zde

Nová Kategorizace dálnic a silnic I. třídy do roku 2040

Nová Kategorizace dálnic a silnic I. třídy do roku 2040
Publikováno: 23.5.2011

V září roku 2010 byla schválena nová Kategorizace dálnic a silnic I. třídy do výhledového období roku 2040. Kategorizace stanovuje v souladu s ČSN 73 6101 Projektování silnic a dálnic návrhové kategorie na výhledové síti dálnic a silnic I. třídy. Podkladem pro její zpracování bylo posouzení silniční sítě ČR dopravním modelem na objem dopravy předpokládaný v roce 2040. Konečný návrh Kategorizace byl upraven do podoby krajských schematických map v ...

Celý článek zde

Řízení provozu v tunelových úsecích Silničního okruhu kolem Prahy

Řízení provozu v tunelových úsecích Silničního okruhu kolem Prahy
Publikováno: 29.7.2010

V letošním roce bude zprovozněn významný úsek silničního okruhu kolem Prahy (SOKP) propojující dálnice D1 a D5. Pozitivní dopravní efekt pro tranzitní i městskou dopravu není nutné na tomto místě zdůrazňovat, neboť s dopravními problémy na Barrandovském mostě, Jižní spojce a ulici K Barrandovu, které v současné době suplují chybějící úseky SOKP, je denně konfrontováno velké množství řidičů osobních i nákladních vozidel....

Celý článek zde

Dopravní význam staveb 512, 513, 514 SOKP

Dopravní význam staveb 512, 513, 514 SOKP
Publikováno: 25.10.2009, Aktualizováno: 20.11.2009 16:24

Silniční okruh kolem Prahy je z dopravního hlediska naprosto ojedinělou stavbou s dosahem na směrování intenzit dopravy v širokém území. Vysoká poptávka po silničním okruhu je předurčena skutečností, že se stane jedinou kvalitní rychlostní komunikací spojující nadřazenou komunikační síť nadregionálního, republikového i evropského významu. Kromě této funkce se jedná i o komunikaci, která bude významně zatížena dopravními vztahy souvisejícími s živ...

Celý článek zde

Studie bezpečnosti tunelů pozemních komunikací a analýza rizik

Studie bezpečnosti tunelů pozemních komunikací a analýza rizik
Publikováno: 26.6.2009, Aktualizováno: 20.11.2009 16:26

Při realizaci významných dopravních staveb narostl v uplynulých deseti letech výrazně podíl automobilových tunelů. Ty jsou dnes nutnou součástí silniční sítě umožňující průchod dopravní stavby členitým územím, urbanizovanou krajinou, případně minimalizující její dopady na obyvatele a okolní přírodu. Jak ukázaly mnohdy bolestné zkušenosti s provozem a zejména s řešením mimořádných událostí v automobilových tunelech v zahraničí, je třeba pečlivě zv...

Celý článek zde
  • <<
  • <
  • 1
  • >
  • >>

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice