Ing. Hofhansl Petr Ph.D.
Články tohoto autora:
Dopravní model Slovenska
Příspěvek Vás seznámí se zkušenostmi a závěry ze zpracování dopravního modelu Slovenské republiky, který byl vytvořen sdružením AF&Partners (členové sdružení: AF‑CITYPLAN s. r. o., KPM CONSULT a. s., PNZ svetovanje projektiranje d. o. o.) pro Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Jedná se o multimodální celonárodní strategický dopravní model s návazností na okolní státy. Je určen především pro hodnocení dopadů změn v dopra...
Celý článek zdeSimulace provozu na turbo‑okružních křižovatkách
Příspěvek ilustruje využití mikroskopické simulace při posuzování relativně nového progresivního typu okružní křižovatky, která vykazuje vyšší kapacitu, ale stejnou nebo srovnatelnou úroveň bezpečnosti jako jednopruhová okružní křižovatka – její tvůrci ji pojmenovali „turbo‑okružní křižovatka“, proto i my se tohoto mezinárodně používaného označení budeme držet. Příspěvek ilustruje využití mikroskopické simulace v několika komparativních studiích,...
Celý článek zdeVliv dostavby silniční sítě ČR na pokles dopravních nehod
Úkolem dopravní infrastruktury je umožnit pohyb osob a zboží mezi počátkem a koncem cesty. Z pohledu maximalizace společenského užitku by tento pohyb měl být ekonomický, ekologický a bezpečný. Uživatel infrastruktury může volit trasu podle svých preferencí, tedy zda preferuje minimalizovat čas jízdy, ekonomiku provozu nebo i komfort jízdy (k tomuto účelu může využít i moderní informační systémy a navigační přístroje). U bezpečnosti (zejména silni...
Celý článek zdeNová Kategorizace dálnic a silnic I. třídy do roku 2040
V září roku 2010 byla schválena nová Kategorizace dálnic a silnic I. třídy do výhledového období roku 2040. Kategorizace stanovuje v souladu s ČSN 73 6101 Projektování silnic a dálnic návrhové kategorie na výhledové síti dálnic a silnic I. třídy. Podkladem pro její zpracování bylo posouzení silniční sítě ČR dopravním modelem na objem dopravy předpokládaný v roce 2040. Konečný návrh Kategorizace byl upraven do podoby krajských schematických map v ...
Celý článek zdeŘízení provozu v tunelových úsecích Silničního okruhu kolem Prahy
V letošním roce bude zprovozněn významný úsek silničního okruhu kolem Prahy (SOKP) propojující dálnice D1 a D5. Pozitivní dopravní efekt pro tranzitní i městskou dopravu není nutné na tomto místě zdůrazňovat, neboť s dopravními problémy na Barrandovském mostě, Jižní spojce a ulici K Barrandovu, které v současné době suplují chybějící úseky SOKP, je denně konfrontováno velké množství řidičů osobních i nákladních vozidel....
Celý článek zdeDopravní význam staveb 512, 513, 514 SOKP
Silniční okruh kolem Prahy je z dopravního hlediska naprosto ojedinělou stavbou s dosahem na směrování intenzit dopravy v širokém území. Vysoká poptávka po silničním okruhu je předurčena skutečností, že se stane jedinou kvalitní rychlostní komunikací spojující nadřazenou komunikační síť nadregionálního, republikového i evropského významu. Kromě této funkce se jedná i o komunikaci, která bude významně zatížena dopravními vztahy souvisejícími s živ...
Celý článek zdeStudie bezpečnosti tunelů pozemních komunikací a analýza rizik
Při realizaci významných dopravních staveb narostl v uplynulých deseti letech výrazně podíl automobilových tunelů. Ty jsou dnes nutnou součástí silniční sítě umožňující průchod dopravní stavby členitým územím, urbanizovanou krajinou, případně minimalizující její dopady na obyvatele a okolní přírodu. Jak ukázaly mnohdy bolestné zkušenosti s provozem a zejména s řešením mimořádných událostí v automobilových tunelech v zahraničí, je třeba pečlivě zv...
Celý článek zde- <<
- <
- 1
- >
- >>