Ing. Stryk Josef Ph.D.
Články tohoto autora:
Měření protismykových vlastností povrchů vozovek v ČR a jeho význam
Tento článek obsahuje základní informace o měření a hodnocení protismykových vlastností povrchů vozovek pozemních komunikací v ČR, důvody pro potřebu aktualizace metodického pokynu Ministerstva dopravy, který se zabývá životností jednotlivých typů obrusných vrstev a úprav povrchu vozovky z hlediska protismykových vlastností, a možnostmi, jak tuto aktualizaci urychlit atd....
Celý článek zdePřehled metod používaných při hodnocení stavu pozemních komunikací
Jen stěží se najde řidič motorového vozidla, který by se nikdy nevyjadřoval ke stavu té či oné pozemní komunikace. Nejčastěji si pak všímáme množství a velikosti výtluků na vozovce. Ač se to možná někomu nezdá, pravidelné kontroly stavu vozovek zabezpečuje i vlastník nebo správce dotčené komunikace a o jejím výsledku vede záznam. Tyto prohlídky mají většinou charakter vizuální kontroly a podle rozsahu se dělí do čtyř kategorií. Nejkratší interval...
Celý článek zdeMetodika pro termografické měření objektů dopravní infrastruktury
V roce 2016 byla v Centru dopravního výzkumu, v.v.i. (CDV) vytvořena metodika pro termografické měření objektů dopravní infrastruktury. Metodika popisuje použití termografické metody při diagnostice mostů, pozemních komunikací a tunelů. V případě mostů se měření provádí standartní ruční termokamerou, u vyšších nebo špatně přístupných staveb ji lze osadit na dron. Při termografickém snímání pozemních komunikací a tunelů je výhodné připevnit termok...
Celý článek zdeWP6: Bezpečnost, spolehlivost a diagnostika konstrukcí
Pracovní skupina WP6 se zabývá 4 hlavními tématy: vážení vozidel za pohybu (WIM – Weight in Motion), nové a progresivní diagnostické metody, systémy kontinuálního monitorování objektů dopravní infrastruktury a požáry v tunelech – ověření a návrh scénářů úniku. Níže jsou uvedeny informace k prvním dvěma těmto tématům....
Celý článek zde- <<
- <
- 1
- >
- >>