Ing. Všetečka Martin
Články tohoto autora:
Analýza mikrostruktury dopravního proudu metodami teorie náhodných matic
Přírodní vědy se s oblibou samy prezentují jako ostrůvky racionálního uvažování v dnešním postmoderním světě. Přesto se ani jim nevyhýbají některé pověry. Za jednu z takových přírodovědných chimér lze označit představu, že zdařilý matematický model libovolného systému, který věrně popisuje jeho vlastnosti, umožňuje spolehlivou předpověď dalšího vývoje systému jako celku. Ještě dnes se můžeme setkat s tvrzením, že na těchto jednoduchých principech...
Celý článek zdeAplikace počítačového vidění v dopravním inženýrství
Článek v úvodu stručně shrnuje teorii počítačového vidění, základní principy detekce objektu v obraze a postup vyhodnocení jednotlivých pixelů. V další části je popsán postup získání vhodného videozáznamu a praktická aplikace teoretických principů představených v úvodu. Výsledkem aplikace těchto principů je získaní trajektorií vozidel v čase a O/D matic....
Celý článek zdeJízda přes dva jízdní pruhy
Vysoká intenzita provozu vyvolává nutnost zachovat kapacitu komunikace i v místech s lokálním zúžením jízdního pásu, např. v případě stavebních prací. Inspirováni 15 let starým rakouským zážitkem předkládáme k zamyšlení návrh uspořádání, které dokáže udržet dva pruhy v každém směru i při šířce jízdního pásu 10 metrů. Princip spočívá v tom, že nákladní automobily a autobusy zaberou dva úzké jízdní pruhy určené motocykly a osobní automobily. Článek...
Celý článek zdeZeleň a rozhled na pozemních komunikacích
Bezpečnost je v souvislosti s provozem na pozemních komunikacích jedno z nejčastěji skloňovaných slov. Bohužel se v souvislosti s bezpečností dopravy nejčastěji zmiňují prvky, které zmírňují následky dopravních nehod, jako jsou svodidla, tlumiče nárazu, „bezpečné“ přechody pro chodce, přičemž by se podle našeho názoru mělo začínat z opačné strany, tj. od opatření, která snižují riziko vzniku dopravních nehod....
Celý článek zde- <<
- <
- 1
- >
- >>