Ing. Šťasta Petr
Články tohoto autora:
Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice SO 33-19-01.02 Louky nad Olší – Karviná, most v km 332,420
Příspěvek se zabývá výstavbou uvedeného mostního objektu z pohledu zhotovitele, zejména provedeného stavebního postupu, montáže a výroby nových nosných konstrukcí mostu. Most byl budován po polovinách, za převedení drážní dopravy na nevyloučenou kolej. V 1. etapě výstavby byla provedena rekonstrukce v koleji č. 2, původní NK mostu byla snesena začátkem ledna 2016 a v prosinci 2016 byla v rámci 2. etapy uvedena zpět do provozu kolej č. 1. Rekonstr...
Celý článek zdeRekonstrukce mostu v km 80,930 trati Hohenau (ÖBB) – Přerov
Předmětem rekonstrukce mostu bylo odstranění technického stavu mostu a zajištění požadované traťové rychlosti 160 km/hod. Nosná konstrukce nebyla v technicky dobrém stavu – již návrh nosné konstrukce byl nevhodný (ve své době byla konstrukce prototyp). V uložení nosné konstrukce mostu byly zjištěny závažné poruchy – naklonění ložisek. V roce 2011 byla provedena rozsáhlá diagnostika, z níž vyplynulo, že spodní stavba nebyla dobře provedena – nutno...
Celý článek zdeMost v Moravském krasu u Holštejna – III/3783 Holštejn, SO 201, most ev. č. 3783-1
Most se nachází v Jihomoravském kraji, před obcí Holštejn, na silnici III/3783 v CHKO Moravský kras a v bezprostřední blízkosti významných krasových jevů. Jedná se zejména o ponor potoka Bílá voda a jeskyni Nová rasovna (Přírodní rezervace Bílá voda). Vlivem eroze a krasových jevů došlo k propadání skalního masivu pod silnicí v úseku nad „propadáním Bílá voda“ a v roce 1994 bylo nad poškozenou částí silnice osazeno mostní provizorium Bailey Bridg...
Celý článek zdeVýroba a montáž mostu SO 207 – most přes údolí potoka Kremlice v km 6.103; Silnice I/11 Mokré Lazce – hranice okresů Opava, Ostrava
Objekt SO 207 převádí v obou směrech silnici I/11 přes údolí potoka Kremlice na nově budovaném propojení mezi Ostravou a Opavou. Nosnou konstrukci mostu tvoří spřažený komorový ocelobetonový nosník s široce vyloženými konzolami. Tvar komory a poloha krajních podélníků jsou zabezpečeny ocelovými táhly. Půdorysně je část mostu (směrem od Opavy) ve směrovém oblouku o poloměru 900 m, od pilíře P3 v přechodnici a od pilíře P6 v přímé. Niveletu tvoří ú...
Celý článek zdeSO 43-19-10 žst. Přerov, železniční most přes Bečvu v km 183,974
Most převádí pětikolejnou železniční trať přes řeku Bečvu, místní komunikaci a veřejné chodníky. Objekt se nachází ve stanici žst. Přerov a je součástí stavby: „Rekonstrukce žst. Přerov, 1. stavba“. V železniční stanici dochází k celkové změně kolejového řešení, kdy je nutné umístit na most kolejové spojky. Současně dochází ke zdvihu nivelety o 90 – 190 mm. Těmto požadavkům nevyhověly stávající prvkové nosné konstrukce a byly nahrazeny spojitou t...
Celý článek zde- <<
- <
- 1
- >
- >>