Ing. Faifrová Veronika Ph.D.
Články tohoto autora:
Možnosti a potřeby internalizace externích nákladů
Na úvod tohoto článku o ekologii dopravy si uveďme stať jiného článku, kde je řečeno, že „Evropská komise už dříve odhadla dopady silniční dopravy na životní prostředí na zhruba 100 miliard eur, tedy 2,45 bilionu korun. Nákladní automobilová doprava je pak odpovědná za zhruba 3/4 škodlivých emisí z celkové silniční dopravy. Kamionová doprava se na nákladní přepravě v Evropě podílí zhruba ze 4/5. Zbytek tvoří lodní, železniční a námořní přep...
Celý článek zdeExterní náklady dopravního systému
Problematika externích nákladů úzce souvisí s rozhodováním o investicích v oblasti dopravy, s internalizací externích nákladů a nastavením správných cen (ekologické daně, dotace) i se zajištěním vstupních dat pro Analýzu nákladů a užitku (CBA ), aj. V nedávné minulosti bylo zpracováno mnoho studií zabývajících metodikami pro ocenění externích nákladů. Jejich výstupy se však mnohdy liší a rozdílné jsou i v jednotlivých zemích Evropské unie i v čas...
Celý článek zdeSpolečenská efektivnost dopravního systému
Má-li doprava plnit přemisťovací funkci v socioekonomickém systému společnosti, musí mít k dispozici především kapacitní a provozně spolehlivou dopravní infrastrukturu, bez níž nejenom nejde zajistit nároky na přepravu, ale i fungování reprodukčního procesu. Protože zdroje jsou omezené a potřeby předbíhají možnosti jejich uspokojení, je usilováno o dosažení efektivnosti, která spočívá ve stanovení pořadí potřeb z hlediska jejich důležitosti a v o...
Celý článek zde- <<
- <
- 1
- >
- >>