KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Zprovozňujeme obchvat Třemošné

Zprovozňujeme obchvat Třemošné

Publikováno: 29.6.2011
Rubrika: 2011

Ředitelství silnic a dálnic dnes 28. června 2011 definitivně dokončilo tříletou výstavbu nového obchvatu Třemošné v délce 3,8 km. Stavba je součástí silnice I/27 Plzeň-Most a odvádí dopravu z centra města a tím přináší lepší životní prostředí pro obyvatele a rychlejší cestování pro řidiče.

 

Silnice I/27 je součástí dálkové trasy mezinárodního významu propojující Plzeňský, Středočeský a Ústecký kraj se státní hranicí s Německem, nově otevřený úsek tvoří západní obchvat města Třemošná. „Trasa, která vedla přes město byla směrově i výškově nevyhovující a negativně ovlivňovala životní prostředí ve městě, proto byla navržena její přeložka,“ vysvětluje význam stavby generální ředitel ŘSD Jiří Švorc. Průtah silnice I/27 přes Třemošnou byl dosud zdrojem zásadních dopravních závad.

Technické řešení nové stavby odpovídá již dlouhodobě připravované koncepci řešení dopravy v tomto území. Silnice I/27 je významný dopravní tah s převažujícím tranzitním charakterem. Ve skladbě dopravy je poměrně velký podíl dopravy těžké. Z celkového pohledu je stavba velkým přínosem pro zlepšení životního prostředí v celé Třemošné. Až do uvedení stavby do předčasného užívání dne 18. dubna 2011 bylo město zasaženo hlukem a emisemi.

Obchvat Třemošné je řešen jako dvoupruh, dále v Plzni má být silnice I/27 do budoucna čtyřpruhová. Stavba začíná před začátkem města, v místech odbočení do areálu Škoda. Pokračuje mimoúrovňovou křižovatkou, ze které se budou realizovat odbočení do Třemošné a k areálům Škoda a Čepro. Za úrovňovou křižovatkou je přechod přes údolí říčky Třemošná, přes železniční trať Plzeň–Žatec a souběžné polní cesty řešen mostní estakádou v délce 419 metrů. Konec obchvatu je za odbočkou k hotelu Diana. Město Třemošná je na obchvat napojeno na jihu i na severu a silnicí II/180 i ve střední části města. Celková délka obchvatu je 3844 metrů. V trase je jedna mimoúrovňová křižovatka, dvě úrovňové křižovatky a šest mostních objektů.

Projekt byl podpořen z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie je poskytován v rámci Priority 4, v oblasti podpory „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ a to až do výše 85% způsobilých výdajů, což činí 810 926 843 Kč.

Informace o stavbě
Název: Silnice I/27, přeložka Třemošná
Délka: 3844 m
Zahájení stavby: 10/2008
Zprovoznění: 06/2011
Cena včetně DPH: 921 059 548 Kč


 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (44x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Německá průchozí dálnice 2. díl (40x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR vydává druhý a poslední díl publikace o tzv. německé průchozí dálnici pánů Lídla a Jandy....
Oprava dalšího úseku tramvajové trati v Liberci stála 124 mil. Kč (25x)
V Liberci skončily práce na modernizaci dalšího úseku tramvajové trati směrem na Vratislavice. Oprava 950 metrů dlouhého...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice