Zprovozňujeme obchvat Třemošné
Rubrika: 2011
Ředitelství silnic a dálnic dnes 28. června 2011 definitivně dokončilo tříletou výstavbu nového obchvatu Třemošné v délce 3,8 km. Stavba je součástí silnice I/27 Plzeň-Most a odvádí dopravu z centra města a tím přináší lepší životní prostředí pro obyvatele a rychlejší cestování pro řidiče.
Silnice I/27 je součástí dálkové trasy mezinárodního významu propojující Plzeňský, Středočeský a Ústecký kraj se státní hranicí s Německem, nově otevřený úsek tvoří západní obchvat města Třemošná. „Trasa, která vedla přes město byla směrově i výškově nevyhovující a negativně ovlivňovala životní prostředí ve městě, proto byla navržena její přeložka,“ vysvětluje význam stavby generální ředitel ŘSD Jiří Švorc. Průtah silnice I/27 přes Třemošnou byl dosud zdrojem zásadních dopravních závad.
Technické řešení nové stavby odpovídá již dlouhodobě připravované koncepci řešení dopravy v tomto území. Silnice I/27 je významný dopravní tah s převažujícím tranzitním charakterem. Ve skladbě dopravy je poměrně velký podíl dopravy těžké. Z celkového pohledu je stavba velkým přínosem pro zlepšení životního prostředí v celé Třemošné. Až do uvedení stavby do předčasného užívání dne 18. dubna 2011 bylo město zasaženo hlukem a emisemi.
Obchvat Třemošné je řešen jako dvoupruh, dále v Plzni má být silnice I/27 do budoucna čtyřpruhová. Stavba začíná před začátkem města, v místech odbočení do areálu Škoda. Pokračuje mimoúrovňovou křižovatkou, ze které se budou realizovat odbočení do Třemošné a k areálům Škoda a Čepro. Za úrovňovou křižovatkou je přechod přes údolí říčky Třemošná, přes železniční trať Plzeň–Žatec a souběžné polní cesty řešen mostní estakádou v délce 419 metrů. Konec obchvatu je za odbočkou k hotelu Diana. Město Třemošná je na obchvat napojeno na jihu i na severu a silnicí II/180 i ve střední části města. Celková délka obchvatu je 3844 metrů. V trase je jedna mimoúrovňová křižovatka, dvě úrovňové křižovatky a šest mostních objektů.
Projekt byl podpořen z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie je poskytován v rámci Priority 4, v oblasti podpory „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ a to až do výše 85% způsobilých výdajů, což činí 810 926 843 Kč.
Informace o stavbě
Název: Silnice I/27, přeložka Třemošná
Délka: 3844 m
Zahájení stavby: 10/2008
Zprovoznění: 06/2011
Cena včetně DPH: 921 059 548 Kč