KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Zprovozňujeme obchvat Třemošné

Zprovozňujeme obchvat Třemošné

Publikováno: 29.6.2011
Rubrika: 2011

Ředitelství silnic a dálnic dnes 28. června 2011 definitivně dokončilo tříletou výstavbu nového obchvatu Třemošné v délce 3,8 km. Stavba je součástí silnice I/27 Plzeň-Most a odvádí dopravu z centra města a tím přináší lepší životní prostředí pro obyvatele a rychlejší cestování pro řidiče.

 

Silnice I/27 je součástí dálkové trasy mezinárodního významu propojující Plzeňský, Středočeský a Ústecký kraj se státní hranicí s Německem, nově otevřený úsek tvoří západní obchvat města Třemošná. „Trasa, která vedla přes město byla směrově i výškově nevyhovující a negativně ovlivňovala životní prostředí ve městě, proto byla navržena její přeložka,“ vysvětluje význam stavby generální ředitel ŘSD Jiří Švorc. Průtah silnice I/27 přes Třemošnou byl dosud zdrojem zásadních dopravních závad.

Technické řešení nové stavby odpovídá již dlouhodobě připravované koncepci řešení dopravy v tomto území. Silnice I/27 je významný dopravní tah s převažujícím tranzitním charakterem. Ve skladbě dopravy je poměrně velký podíl dopravy těžké. Z celkového pohledu je stavba velkým přínosem pro zlepšení životního prostředí v celé Třemošné. Až do uvedení stavby do předčasného užívání dne 18. dubna 2011 bylo město zasaženo hlukem a emisemi.

Obchvat Třemošné je řešen jako dvoupruh, dále v Plzni má být silnice I/27 do budoucna čtyřpruhová. Stavba začíná před začátkem města, v místech odbočení do areálu Škoda. Pokračuje mimoúrovňovou křižovatkou, ze které se budou realizovat odbočení do Třemošné a k areálům Škoda a Čepro. Za úrovňovou křižovatkou je přechod přes údolí říčky Třemošná, přes železniční trať Plzeň–Žatec a souběžné polní cesty řešen mostní estakádou v délce 419 metrů. Konec obchvatu je za odbočkou k hotelu Diana. Město Třemošná je na obchvat napojeno na jihu i na severu a silnicí II/180 i ve střední části města. Celková délka obchvatu je 3844 metrů. V trase je jedna mimoúrovňová křižovatka, dvě úrovňové křižovatky a šest mostních objektů.

Projekt byl podpořen z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie je poskytován v rámci Priority 4, v oblasti podpory „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ a to až do výše 85% způsobilých výdajů, což činí 810 926 843 Kč.

Informace o stavbě
Název: Silnice I/27, přeložka Třemošná
Délka: 3844 m
Zahájení stavby: 10/2008
Zprovoznění: 06/2011
Cena včetně DPH: 921 059 548 Kč


 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

V Brně-Maloměřicích a Obřanech usilují o obchvat, zatím marně (91x)
V Brně-Maloměřicích a Obřanech usilují o stavbu obchvatu. Hlavní silnice procházející městskou částí, jíž lemují rodinné...
Kraje odmítají vládní záměr na snížení dotace na železnici (43x)
Kraje odmítají vládní záměr na snížení dotace na dofinancování osobní železniční dopravy. V příštích letech by podle zám...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice