KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Zlínský kraj napojen na dálniční síť

Zlínský kraj napojen na dálniční síť

Publikováno: 6.12.2010
Rubrika: 2010

Ředitelství silnic a dálnic slavnostně zprovozňuje dne 3. prosince 2010 nových 18,5 km dálničních komunikací mezi Kroměříží a Otrokovicemi. 5 km dálnice D1 a 13,5 km rychlostní silnice R55 na sebe naváží na tzv. Moravské křižovatce v blízkosti Hulína. Od 3. prosince 2010 tak bude Zlín a Zlínský kraj spojen dálnicí s Brnem, Prahou i celou Evropou.

Tímto úsekem se formuje dálniční síť na území střední Moravy – Moravská křižovatka u Hulína totiž po svém definitivní dokončení umožní cestovat do těchto směrů:

  1. D1 na Brno a Prahu
  2. D1 na Ostravu a Polsko
  3. R55 na Zlín a Břeclav
  4. R49 na Zlín a Slovensko

Zprovozňovaný úsek je součástí stavby Kroměříž-východ – Říkovice. Dokončení úseku mezi křižovatkou Hulín a obcí Říkovice bylo znemožněno mimořádně nepříznivými povětrnostními podmínkami s vydatnými dešťovými srážkami, což se projevilo zvýšením hladiny podzemní vody v celé oblasti stavby a tím i potřebou mimořádných sanačních opatření. Z důvodu dodržení požadovaných kvalitativních parametrů stavby se investor stavby, ŘSD, rozhodl vyčkat na dostatečnou konsolidaci násypů a posunul dokončení napojení D1 na I/55 u Říkovic do června 2011.

Jak úsek D1 tak R55 jsou ve výstavbě od roku 2008. Stavby jsou navrženy ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti, v rámci Operačního programu Doprava. O nenávratný příspěvek Evropské unie je požádáno v rámci Priority 2 v oblasti podpory „Výstavba a modernizace dálniční a silniční sítě TEN-T“.

„Zprovozněním uvedeného dálničního úseku se nejen výrazně zkrátí cesta všem řidičům, směřujícím do Zlína. Rovněž se eliminuje se negativní působení tranzitní dopravy na obce v původní trase, zejména pak v Hulíně, a odstraní se řada nebezpečných úseků. Naplní se tím i projekt Tomáše Bati z roku 1937 o dálničním spojení Zlína se zbytkem republiky, ale i s evropskou dálniční sítí,“ říká ředitel ŘSD Jiří Švorc.

Informace o stavbě D1
Dálnice D1 navazuje v křižovatce Kroměříž-východ, kde nyní končila a pokračuje na křižovatky Hulín-západ a Hulín, což v součtu činí délku 5,0 km. Součástí stavby je i 2,8 km navazující úsek rychlostní silnice R55 po křižovatku Hulín-východ.

Trasa je vedena volným nezastavěným územím převážně po zemědělských pozemcích, mimo lesní porosty. Stavba zahrnuje kromě hlavní trasy 9 přeložek silnic I., II. a III. třídy, místních komunikací a polních cest, 9 dálničních a 5 silničních mostních objektů, 2 mimoúrovňové křižovatky se silnicí I. resp. II. třídy a 1 mimoúrovňovou křižovatku s rychlostní silnicí, 3 opěrné zdi, vybudování systému odvodnění, dopravního značení, přeložky inženýrských sítí, stavbu protihlukové stěny a realizaci vegetačních úprav.

 

Vyvedením dopravy ze zastavěného území dojde k zásadnímu zlepšení životního prostředí především ve městech Kroměříž a Hulín (výhledově i v Přerově).

Úsek Hulín – Říkovice má být provozován od června 2011, tudíž dálnice D1 bude zatím u Hulína končit, ale bude umožňovat klíčové pokračování po R55 na Zlín.

Informace o stavbě R55
Komunikace je součástí souboru staveb rychlostní silnice R55 Olomouc – Břeclav. Stávající silnice I/55 je důležitým dopravním spojením vedeným ve směru Olomouc, Přerov, Hulín, Tlumačov, Otrokovice, Napajedla, Uherské Hradiště, Hodonín a Břeclav.

V některých úsecích přesáhlo dopravní zatížení již dávno únosnou mez. Ve jmenovaných sídlech je současná doprava vedena středem města nebo obce, což má negativní vliv na život a zdraví obyvatel ve zmiňovaných městech a obcích (velká nehodovost – často se smrtelnými zraněními – hluk, exhalace, rozdělení obce).

Zprovozněním stavby rychlostní silnice R55 v úseku Skalka – Hulín dojde k dopravnímu uvolnění současné silnice I/55 a tím ke zmírnění negativních vlivů dopravy na život v uvedených obcích. Trasa je vedena volným nezastavěným územím převážně po zemědělských pozemcích, s minimálním zásahem do lesních porostů. Stavba zahrnuje kromě hlavní trasy přeložky silnic III. tříd, účelových komunikací a polních cest, 11 mostních objektů, 4 zárubní zdi, vybudování systému odvodnění, dopravního značení, přeložky inženýrských sítí, stavbu protihlukové clony a realizaci vegetačních úprav.

Nový úsek R55 se na svém jižním konci napojí na obchvat Otrokovic provozovaný od roku 2006.

Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.

Informace o stavbách

Název: D1 Kroměříž východ – Říkovice

  • Cena stavby: 4 539 121 653 Kč
  • Délka: 11 300 m + 2 800 m R55
  • Datum zahájení: 04/2008
  • Datum zprovoznění: 12/2010, resp. 06/2011

Název: R55 Skalka - Hulín

  • Cena stavby: 2 814 999 761 Kč
  • Délka: 10 800 m
  • Datum zahájení: 07/2008
  • Datum zprovoznění: 12/2010

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (127x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (28x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice