KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2014    ZKL představí na veletrhu Czech Raildays zajímavé novinky

ZKL představí na veletrhu Czech Raildays zajímavé novinky

Publikováno: 12.6.2014
Rubrika: 2014

V termínu 17. – 19. června 2014 se v areálu nákladového nádraží železniční stanice Ostrava hl. n. uskuteční 15. Mezinárodní veletrh drážní a manipulační techniky Czech Raildays.  Představí se zde přední výrobci a poskytovatelé služeb v segmentu železniční a městské kolejové dopravy. Na stánku B6 bude připravena prezentace renomovaného světového výrobce ložisek, brněnského koncernu ZKL, který si pro návštěvníky připravil řadu atraktivních novinek v sortimentu pro kolejová vozidla. 

Vývoj a produkce ložisek právě pro kolejová vozidla patří v současné době v ZKL mezi prioritní směry rozvoje. V rámci tohoto zaměření se zástupci koncernu pravidelně účastní veletrhu Czech Raildays v Ostravě. V letošním roce se zde objeví již po deváté. Návštěvníci mohou v expozici ZKL spatřit celou řadou exponátů, jež pokrývají nejnáročnější požadavky zákazníků tohoto významného průmyslového odvětví. Všechny produkty jsou výsledkem cenných zkušeností získaných přímo v praxi během provozu ložisek nebo na základě dlouhodobých zkoušek, na kterých koncern spolupracuje především s Výzkumným ústavem železničním.

„Ve srovnání s vývojem klasických ložisek je zavádění ložisek pro železnici poměrně náročný proces. Důležitá je analýza provozních podmínek, návrh makrogeometrie i kontrola pomocí metody konečných prvků“, popisuje Ing. Vladimír Zikmund, výkonný ředitel ZKL Výzkum a vývoj. „Pro kolejová ložiska navíc platí řada evropských norem, které stanovují technické požadavky, podmínky zkoušení i předpoklady pro maziva“, dodává.

Mezi novinky v sortimentu ZKL patří válečková ložiska s plastovou klecí, která jsou vhodná pro běžnou železniční dopravu a dosahují vysokých světových standardů. Toto provedení je odolnější proti mechanickému poškození při manipulaci a usnadňuje i montáž ložiska na čep dvojkolí.  Dalším zajímavým artiklem, se kterým se návštěvníci Czech Raildays seznámí, jsou těsněná válečková ložiska s náplní plastického maziva pro vlaky RegioPartner. Tato součástka se objeví na 7 jednotkách v jihomoravském kraji již koncem letošního roku.

V Ostravě se budou vystavovat také kuželíkové ložiskové jednotky TBU vyvinuté pro dvoupatrové elektrické jednotky Českých drah City Elephant s maximální provozní rychlostí vlaku 140 km/hod. Tato ložiska se u nás dříve vůbec nevyráběla. ZKL tak muselo zvládnout nejen konstrukci produktu, ale i technologický proces výroby. V průběhu zkoušek byla prokázána velmi vysoká životnost těchto ložisek. Nájezdová délka byla vyšší než 1 200 000 km, a to bez jakéhokoliv přemazávání či servisu. S pravidelným servisem, který je u kolejových vozidel běžný, se tak dá počítat s životností několika miliónů kilometrů. Mají labyrintové těsnění, trvalou náplň plastického maziva a nájezdovou životnost minimálně 1 000 000 km. Tato ložiska s novým labyrintovým těsněním byla úspěšně odzkoušena i pro rychlosti 200 km/h.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Kuželíkové ložiskové jednotky TBU Těsněná válečková ložiska s náplní plastického maziva pro vlaky RegioPartner

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Škoda Electric vyrobila jubilejní 14 000. trolejbusŠkoda Electric vyrobila jubilejní 14 000. trolejbus (32x)
Plzeňská Škodovka dnes slavnostně představila čtrnácti tisící trolejbus, který vyrobila za celou dobu své historie. Škod...
Řešení nejen pro kvalitní beton nově na www.betotech.cz (30x)
Ucelené a přehledné informace o zkoušení betonu, kontrole vstupních surovin pro výrobu betonu i navrhování optimální rec...
Na železnici je Evropa ochotná financovat prakticky cokolivNa železnici je Evropa ochotná financovat prakticky cokoliv (27x)
Říká v rozhovoru pro Silnice železnice ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. Hovořili j...

NEJlépe hodnocené související články

24. mezinárodní konference – HYDROIZOLACE A VOZOVKY NA MOSTECH 2014 (5 b.)
Odborníci z řad investorů, uživatelů, projektantů a zhotovitelů mostních staveb, v neposlední řadě pracovníci vysokých š...
Metrostav v polovině ražeb na Islandu Metrostav v polovině ražeb na Islandu (5 b.)
Již téměř polovinu – přesně 3686 m -  z celkové délky 7566 m tunelu Nordfjardargöng na východě Islandu vyrazil tým Metro...
Na Slovensku startuje stavba dalšího úseku dálnice D3 (5 b.)
Slavnostním podpisem smlouvy dnes odstartovala výstavba obchvatu města Žilina. Jde o 4,25 km dlouhý úsek slovenské dálni...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice