KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2014    ZKL představí na veletrhu Czech Raildays zajímavé novinky

ZKL představí na veletrhu Czech Raildays zajímavé novinky

Publikováno: 12.6.2014
Rubrika: 2014

V termínu 17. – 19. června 2014 se v areálu nákladového nádraží železniční stanice Ostrava hl. n. uskuteční 15. Mezinárodní veletrh drážní a manipulační techniky Czech Raildays.  Představí se zde přední výrobci a poskytovatelé služeb v segmentu železniční a městské kolejové dopravy. Na stánku B6 bude připravena prezentace renomovaného světového výrobce ložisek, brněnského koncernu ZKL, který si pro návštěvníky připravil řadu atraktivních novinek v sortimentu pro kolejová vozidla. 

Vývoj a produkce ložisek právě pro kolejová vozidla patří v současné době v ZKL mezi prioritní směry rozvoje. V rámci tohoto zaměření se zástupci koncernu pravidelně účastní veletrhu Czech Raildays v Ostravě. V letošním roce se zde objeví již po deváté. Návštěvníci mohou v expozici ZKL spatřit celou řadou exponátů, jež pokrývají nejnáročnější požadavky zákazníků tohoto významného průmyslového odvětví. Všechny produkty jsou výsledkem cenných zkušeností získaných přímo v praxi během provozu ložisek nebo na základě dlouhodobých zkoušek, na kterých koncern spolupracuje především s Výzkumným ústavem železničním.

„Ve srovnání s vývojem klasických ložisek je zavádění ložisek pro železnici poměrně náročný proces. Důležitá je analýza provozních podmínek, návrh makrogeometrie i kontrola pomocí metody konečných prvků“, popisuje Ing. Vladimír Zikmund, výkonný ředitel ZKL Výzkum a vývoj. „Pro kolejová ložiska navíc platí řada evropských norem, které stanovují technické požadavky, podmínky zkoušení i předpoklady pro maziva“, dodává.

Mezi novinky v sortimentu ZKL patří válečková ložiska s plastovou klecí, která jsou vhodná pro běžnou železniční dopravu a dosahují vysokých světových standardů. Toto provedení je odolnější proti mechanickému poškození při manipulaci a usnadňuje i montáž ložiska na čep dvojkolí.  Dalším zajímavým artiklem, se kterým se návštěvníci Czech Raildays seznámí, jsou těsněná válečková ložiska s náplní plastického maziva pro vlaky RegioPartner. Tato součástka se objeví na 7 jednotkách v jihomoravském kraji již koncem letošního roku.

V Ostravě se budou vystavovat také kuželíkové ložiskové jednotky TBU vyvinuté pro dvoupatrové elektrické jednotky Českých drah City Elephant s maximální provozní rychlostí vlaku 140 km/hod. Tato ložiska se u nás dříve vůbec nevyráběla. ZKL tak muselo zvládnout nejen konstrukci produktu, ale i technologický proces výroby. V průběhu zkoušek byla prokázána velmi vysoká životnost těchto ložisek. Nájezdová délka byla vyšší než 1 200 000 km, a to bez jakéhokoliv přemazávání či servisu. S pravidelným servisem, který je u kolejových vozidel běžný, se tak dá počítat s životností několika miliónů kilometrů. Mají labyrintové těsnění, trvalou náplň plastického maziva a nájezdovou životnost minimálně 1 000 000 km. Tato ložiska s novým labyrintovým těsněním byla úspěšně odzkoušena i pro rychlosti 200 km/h.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Kuželíkové ložiskové jednotky TBU Těsněná válečková ložiska s náplní plastického maziva pro vlaky RegioPartner

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavby v Polsku jsou administrativně náročnější, přesto chceme na trhu uspětStavby v Polsku jsou administrativně náročnější, přesto chceme na trhu uspět (30x)
Říká v rozhovoru pro Silnice železnice ředitel divize 4 Metrostavu Ing. Josef Neuwirth. Právě jeho divize rekonstruuje a...
Metrostav modernizuje hlavní silniční tah ve VaršavěMetrostav modernizuje hlavní silniční tah ve Varšavě (25x)
Článek se věnuje stavbě „Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi S8 odc. Powązkowska – Marki (ul. Piłsudskiego). Et...
Díky zahraničním stavbám si stále držíme své postavení v podzemíDíky zahraničním stavbám si stále držíme své postavení v podzemí (22x)
Říká Ing. Ondřej Fuchs, generální ředitel Subterry a. s. „Zvláště v podzemním stavitelství je pro nás jedním z východise...

NEJlépe hodnocené související články

24. mezinárodní konference – HYDROIZOLACE A VOZOVKY NA MOSTECH 2014 (5 b.)
Odborníci z řad investorů, uživatelů, projektantů a zhotovitelů mostních staveb, v neposlední řadě pracovníci vysokých š...
Metrostav v polovině ražeb na Islandu Metrostav v polovině ražeb na Islandu (5 b.)
Již téměř polovinu – přesně 3686 m -  z celkové délky 7566 m tunelu Nordfjardargöng na východě Islandu vyrazil tým Metro...
Na Slovensku startuje stavba dalšího úseku dálnice D3 (5 b.)
Slavnostním podpisem smlouvy dnes odstartovala výstavba obchvatu města Žilina. Jde o 4,25 km dlouhý úsek slovenské dálni...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice