Železniční spojení mezi Trutnovem a Pardubicemi bude rychlejší
Rubrika: 2011
Vlakové spojení mezi Trutnovem a Pardubicemi bude od 11. prosince s platností nového jízdního řádu rychlejší až o 35 minut. České dráhy na trati nově nasadí čtyři páry spěšných vlaků, které pojedou mezi Trutnovem a Pardubicemi bez přestupů v Jaroměři a Hradci Králové. Cesta z Trutnova do Hradce bude těmito vlaky rychlejší asi o 25 minut. Novinářům to dnes řekl ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD v Hradci Králové Roman Moravčík.
Nasazením přímých spěšných vlaků chtějí České dráhy a hradecké hejtmanství do vlaků dostat více cestujících. "Víme, že spoje bez přestupu jsou cestujícími více vyhledávány," řekl Moravčík.
České dráhy také na nejvytíženější trati v regionu z Hradce do Pardubic zvýší počet zrychlených vlaků na úkor zastávkových. Nejvíce lidí jede mezi krajskými městy v pátek, kolem 8 000 osob. V jiné všední dny to je asi o čtvrtinu méně. Současná frekvence vlaků mezi Hradcem a Pardubicemi je podle Moravčíka již na své hranici. Zvýšení počtu spojů a jejich ještě větší pravidelnost umožní až chystaná výstavba druhé koleje mezi stanicemi Stéblová a Opatovice. Celá trať mezi oběma městy pak bude dvoukolejná.
O sobotách a nedělích pojedou mezi Hradcem Králové a Chlumcem nad Cidlinou nové osobní vlaky, které nahradí loni zrušené rychlíky. Díky této změně se zlepší přípoje ve směru do Nového Bydžova. České dráhy v novém jízdním řádu také počítají s tím, že na trati mezi Hradcem Králové, Jičínem a Turnovem budou jezdit již pouze modernizované vlakové soupravy Regionova.
V celém hradeckém kraji České dráhy denně přepraví kolem 45 000 lidí. Hradecké hejtmanství regionální železniční dopravu dotuje ročně zhruba 350 miliony korun.
Celkový rozsah vlakové dopravy v hradeckém kraji bude v příštím roce stejný jako dosud. Celkem by vlaky objednané hradeckým krajem měly ujet 5,4 milionu kilometrů. V pracovní den bude vypraveno 651 vlaků, v sobotu 451 a v neděli 465. „Na území kraje denně pojede také 50 rychlíků dálkové dopravy, podobně jako v současném jízdním řádu,“ uvedli představitelé Českých drah. Všechny dálkové i regionální vlaky budou moci nadále používat i zákazníci integrovaných dopravních systémů VYDIS a IREDO.
Nový jízdní řád nepočítá s tím, že by se obnovil provoz osobní dopravy na již dříve opuštěných tratích. Bez osobních vlaků tak dál budou tratě z Broumova do Otovic, z Hněvčevse do Smiřic a z Kopidlna do Dolního Bousova.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.