KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Železniční průjezd Plzní bude levnější, než ministerstvo dopravy počítalo

Železniční průjezd Plzní bude levnější, než ministerstvo dopravy počítalo

Publikováno: 7.11.2011, Aktualizováno: 8.11.2011 16:33
Rubrika: 2011

Železniční průjezd Plzní, který je součástí III. tranzitního železničního koridoru, postaví společnost Skanska za 947 milionů korun. Bude to o zhruba 600 milionů korun méně, než původně počítalo ministerstvo dopravy. Na dnešním setkání s novináři to řekl ministr dopravy Pavel Dobeš. Skanska, která uspěla ve výběrovém řízení, našla úspory zejména v technologii výstavby mostu přes Radbuzu.

Podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem železničních projektů, začne stavba okamžitě a dokončená by měla být v roce 2014. „To je důležité zejména kvůli tomu, že stavbu chce SŽDC spolufinancovat z Operačního programu doprava (OPD I.), a proto musí být dokončena do roku 2015,“ uvedl Pavel Habarta, pověřený řízením SŽDC.

Původně se měl most přes Radbuzu stavět s pomocí lešení nad řekou. Nové řešení spočívá v tom, že se most postaví na jednom břehu a poté se pomocí jeřábu na místo položí najednou, vysvětlil generální ředitel společnosti Skanska Dan Ťok. Celá stavba se podle něj tímto řešením nejen zlevní, ale i urychlí.

Ušetřené prostředky půjdou na další stavby III. tranzitního železničního koridoru, konkrétně na financování úseku Smíchov – Černošice a Karlštejn – Beroun. S oběma těmito stavbami se původně v programovacím období OPD I. nepočítalo, nyní do něj podle Habarty zařazeny budou. Na obou úsecích se začne stavět do roku 2013 a dokončeny budou do roku 2015. Na trati poté zůstane poslední úsek, Černošice – Karlštejn, který bude spolufinancován z OPD II.

Podle Habarty jde v případě průjezdu Plzní o jednu z největších úspor, kterou SŽDC v poslední době dohodla. Masivní snaha o úspory podle něj začala na přelomu roku 2010 a 2011, kdy správa při zakázce na trať České Budějovice – Nemanice ušetřila zhruba 300 milionů korun.

„Úspory na jednotlivých stavbách je nutné nacházet zejména kvůli neveselému ekonomickému výhledu a v porovnání s minulými léty nižším rozpočtům na dopravní výstavbu,“ uvedl Dobeš. Ušetřené peníze ministerstvo dopravy plánuje obecně využívat na financování náhradních staveb pro spolufinancování z OPD a urychlení výstavby u projektů, které již součástí Operačního programu doprava jsou. Nejbližší projekty, na kterých SŽDC očekává úspory, jsou plánované zakázky na stavbu tratí Rokycany – Plzeň a Horusice – Veselí nad Lužnicí.

O vztahu ministerstva dopravy a Skansky se v nedávné době psalo mimo jiné v souvislosti s reklamačním řízením úseku dálnice D11, kde se zvlnil povrch nově postavené vozovky. Obě strany také řešily stavbu na D1 v úseku Kroměříž – Říkovice či sesuv půdy na D47 spolu s reklamačním řízení u takzvané "Svitavské radiály". Podle Dobeše byly spory smírně vyřešeny s tím, že v případě D11 bylo pochybení shodně na obou stranách, v ostatních případech chyby uznala Skanska.

Podle Ťoka náklady na opravu zmíněných komunikací společnost vyjdou zhruba na 10 milionů korun. „Na tyto vady a nedodělky si Skanska, stejně jako každá jiná firma, vytváří rezervu a právě z této rezervy peníze použije,“ doplnil Ťok.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

„Největším problémem bylo přesvědčit zastupitele, že cesta pomocí PPP projektů je výhodná“„Největším problémem bylo přesvědčit zastupitele, že cesta pomocí PPP projektů je výhodná“ (33x)
říká v rozhovoru pro časopis SILNICE ŽELEZNICE Ing. Adriena Mrázová, MPA, bývalá starostka města Říčany, nyní členka měs...
Oprava dalšího úseku tramvajové trati v Liberci stála 124 mil. Kč (31x)
V Liberci skončily práce na modernizaci dalšího úseku tramvajové trati směrem na Vratislavice. Oprava 950 metrů dlouhého...
Polsko má stále větší potíže s dálnicemi a stadiony na Euro 2012 (30x)
Rok před začátkem fotbalového mistrovství Evropy ve fotbale má Polsko, které ho pořádá společně s Ukrajinou, stále větší...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice