Železniční koridor z Chebu do Plzně zrychlí vlakovou dopravu
Rubrika: 2011
V Mariánských Lázních byla dnes slavnostně ukončena stavba železničního koridoru mezi Plzní a Chebem. Stavba rychlostní tratě za 13,1 miliardy korun trvala téměř pět let. Cestujícím ale umožní rychlejší spojení Chebu s Plzní a Prahou a v budoucnu snad i do Německa, řekl dnes ČTK Pavel Halla, mluvčí Správy železniční dopravní cesty, která byla investorem stavby.
Západní větev III. tranzitního železničního koridoru je součástí transevropské železniční sítě. Stavební úpravy mezi Plzní a Chebem byly rozděleny do tří etap: Plzeň - Stříbro, Stříbro - Planá u Mariánských Lázní a Planá u Mariánských Lázní - Cheb. Všechny tři stavby byly spolufinancovány z Fondu soudržnosti Evropské unie, a to až 85 procenty.
Posledním úsekem, jehož stavba skončila na konci dubna, byl úsek z Plané u Mariánských Lázní do Chebu. Ukončení prací znamenalo také konec několikaletých výluk na trati. Stavba umožní zvýšení traťové rychlosti, a tím i zkrácení jízdní doby, výrazně také zvýší standard cestování.
Celkově se jízdní doba mezi Plzní a Chebem zkrátí u rychlíkových souprav až o 16 minut. Mělo by se to projevit i ve vyšší konkurenceschopnosti železniční dopravy. Železniční stanice Cheb byla pro potřeby transevropské železniční sítě optimalizována v letech 2004 až 2006.
"Minulý týden měli občané Karlovarského kraje možnost projet se na této trati moderním Pendolinem. Možná že už za pár let bude Pendolino jezdit nejen z Prahy do Ostravy, ale třeba také z Prahy přes Plzeň do Chebu. Zcela jisté je to, že občané Karlovarského kraje budou mít na tratích z Mariánských Lázní do Chebu a z Chebu do Karlových Varů k dispozici pět zcela nových motorových vlaků PESA již od příštího roku," uvedl dnes krajský radní Vratislav Emler (nez.).
Jestli a kdy se koridor prodlouží až do Německa, není dosud jasné. "Máme v přípravě navazující stavbu Cheb - státní hranice, ale protože se zatím německá strana nepostavila zodpovědně k tomu, že by na jejich straně dobudovala železniční koridor, stavbu zatím připravujeme jako neelektrizovanou," doplnil Halla.
Podobně se připravuje i koridor z Plzně na Domažlice a Furth im Wald. Ani u této trati ale není dosud připravena německá strana na napojení. Prioritou by ale podle Hally mělo být spojení přes Cheb.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.