KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Železniční koridor v Plzni postaví Skanska za 1,56 mld. Kč

Železniční koridor v Plzni postaví Skanska za 1,56 mld. Kč

Publikováno: 4.11.2011, Aktualizováno: 8.11.2011 16:23
Rubrika: 2011

Plzeňský úsek III. tranzitního železničního koridoru postaví Skanska za zhruba 1,56 miliardy korun. „Stavba by měla být dokončena v březnu roku 2014,“ sdělil dnes na dotaz ČTK vedoucí tiskového oddělení ministerstva dopravy Radek Holý. Dohodu se Skanskou ministerstvo představí na pondělní tiskové konferenci.

Součástí zakázky je rozšíření kolejiště při výjezdu z plzeňského hlavního nádraží na dvojkolejnou trať ve směru do Domažlic a vybudování mostu přes Radbuzu. Dále bude rekonstruována zastávka Plzeň-Jižní předměstí a prodlouží se podchod z haly hlavního nádraží. „Celková délka upravovaného kolejiště činí 1,5 kilometru,“ řekl ČTK ředitel Centra pro efektivní dopravu (Cedop) Petr Šlegr.

„Na přidání jedné koleje a prodloužení podchodu z nádražní haly na obě strany do města a k zastávkám MHD se čekalo 20 let,“ uvedl Šlegr. Bohužel se při prosazování projektu nepodařilo zvýšit možnou rychlost průjezdu alespoň na úroveň, jakou se zde jezdilo před rokem 1980, což je podle Šlegra smutná ukázka modernizačního přístupu Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Nynější rychlost 60 kilometrů v hodině je nižší než dřívějších 80 km/h.

Třetí železniční koridor má spojit Německo přes Plzeň, Prahu, Olomouc a Ostravu se Slovenskem. Stavba měla být původně dokončená do roku 2016, v současnosti ministerstvo dopravy předpokládá ukončení výstavby posledního úseku v roce 2018. Kromě průjezdu Plzní zbývá na III. koridoru dostavět například úseky z Prahy do Berouna a z Rokycan do Plzně. Kvůli vlažnému přístupu německé strany Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) úsek mezi Chebem a státní hranicí zatím připravuje jako neelektrifikovaný.

Podle mluvčího SŽDC Pavla Hally není jisté, jestli se koridor do Německa skutečně prodlouží. Modernizace III. koridoru se se souhlasem vlády celkově prodražila z původních 56,5 miliardy korun na 75,5 miliardy.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice