KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Zájem českých firem o dostavbu dálnice v Polsku brzdí nízká cena

Zájem českých firem o dostavbu dálnice v Polsku brzdí nízká cena

Publikováno: 28.6.2011, Aktualizováno: 7.7.2011 10:25
Rubrika: 2011

Zdržení výstavby polské dálnice, která má být dokončena před fotbalovým mistrovstvím Evropy v Polsku a na Ukrajině příští rok, by mohlo být šancí pro tuzemské stavební firmy. Na tiskové konferenci to dnes uvedli představitelé Svazu podnikatelů ve stavebnictví (SPS). Problémem je však zatím extrémně nízká cena případné zakázky, kterou předloni vyhrála čínská stavební firma. Polská strana od smlouvy před dvěma týdny odstoupila, nového dodavatele chce vybrat během dvou týdnů.

"My o těch věcech diskutujeme. Zatím to není v poloze té, že by někdo šel do konkrétního jednání, protože tou překážkou je cena," řekl prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví Václav Matyáš. Neupřesnil, jestli už některé české firmy s Poláky předběžně jednají.

Polské ředitelství silnic a dálnic (GDDKiA) v polovině června oznámilo, že odstupuje od smlouvy s čínskou firmou Covec na výstavbu dvou úseků dálnice, která v budoucnu spojí Varšavu s Německem. Stavba se v polovině května prakticky zastavila, protože konsorcium v čele s čínskou společností neplatilo subdodavatelům. Dluží jim odhadem desítky milionů zlotých. GDDKiA bude chtít od čínské firmy odškodnění zhruba 741 milionů zlotých (přes 4,5 miliardy korun).

Firma Covec předloni ve výběrovém řízení vyhrála díky tomu, že dva dálniční úseky v délce necelých 50 kilometrů nabídla postavit za 1,3 miliardy zlotých (osm miliard korun). Její nabídka byla o několik desítek procent nižší, než s jakou přišla konkurence.

Lákadlem pro tuzemské stavební firmy může být očekávaný růst ceny zakázky, neboť polská strana bude pod časovým tlakem. "Poláci teď mají největší problém s tím, aby to vůbec dodělali. Ono nebude úplně jednoduché do toho vstoupit, protože tam už nastanou šibeniční termíny," uvedl generální ředitel SPS Miroslav Mašek. Při nesplnění termínů stavebníkům hrozí velké sankce, doplnil.

GDDKiA nebude na dokončení stavby dvou dálničních úseků kvůli časové tísni vypisovat další výběrové řízení, jeho vítěz by byl znám až za několik měsíců. V současnosti jedná s 26 firmami, které by se zakázky případně mohly ujmout, o ceně zatím nechce mluvit.

Budovaná polská dálnice A2 má propojit Poznaň a Varšavu, tedy dvě pořadatelská města fotbalového šampionátu. Pokud nevznikne včas, čeká fotbalové fanoušky nebezpečná jízda po úzkých a ucpaných silnicích.

Majitelem firmy Covec je China Railway, která je hlediska tržeb třetí největší stavební společností na světě. Vedení Covec zakázku v Polsku považovalo za "propustku" na trh v Evropské unii.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice