KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Zahajujeme výstavbu dalšího úseku rychlostní silnice R6

Zahajujeme výstavbu dalšího úseku rychlostní silnice R6

Publikováno: 24.6.2010
Rubrika: 2010

Ředitelství silnic a dálnic ČR pokračuje s výstavbou rychlostní silnice R6 vedoucí z Prahy do Karlových Varů a dále do Chebu a na hranice s Německem. Aktuálně začala výstavba úseku z Lubence do Bošova v Ústeckém kraji.
 

Současná silnice I/6, zařazená do sítě mezinárodních silnic jako tah E48, spojuje hlavní město Prahu s karlovarsko-chebskou průmyslovou aglomerací a s lázněmi mezinárodního významu – Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Jáchymov a Františkovy Lázně. Je vedena z hlavního města Prahy ve směru Krušovice – Karlovy Vary – Sokolov – Cheb až na hranice se Spolkovou republikou Německo.

Je zde silná doprava vnitrostátní stejně jako mezinárodní, provozovaná všemi druhy dopravních prostředků. Stávající šířkové uspořádání silnice I/6 je nevyhovující, nepostačuje narůstajícím intenzitám silniční dopravy a nezajišťuje její plynulost a bezpečnost. Proto byla její přestavba na rychlostní silnici R6 zařazena do plánu výstavby komunikací dálničního typu.

„Vybudování rychlostní silnice R6 výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy, ke zkrácení přepravní doby směrem k našim západním hranicím a umožní lepší spojení mezi Českem a Německem. Rychlostní komunikace R6 odvede tranzitní dopravu mimo zastavěná území obcí, čímž se podstatně zlepší životní podmínky jejich obyvatel, sníží se riziko nehod chodců a cyklistů, dojde k poklesu imisní zátěže v obytných zástavbách, sníží se míra hlukového zatížení v obytných zónách, zlepší se možnost využití stávající silnice I/6 pro místní dopravu a zlepší se celková dostupnost regionu, což zvýší jeho atraktivitu pro investory i občany,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

 

 

Stavba R6 Lubenec – Bošov je jedním z úseků přestavby silnice I/6 na rychlostní silnici R6. Hlavní náplní stavby je zkapacitnění a úprava stávající dvoupruhové silnice I/6 v úseku západně od Lubence mezi obcemi Lubenec a Bošov. Ta je v současné době vedena po dvoupruhové komunikaci v šířkách cca 8–10 metrů.

Hlavní trasu stavby tvoří 4120 metrů dlouhý úsek přeložky silnice I/6, směrově rozdělená rychlostní komunikace se středním dělicím pásem šířky 3 metry a návrhovou rychlostí 100 kilometrů za hodinu. Současně s hlavní trasou bude vybudováno i několik přeložek komunikací II. a III. třídy, místních komunikací a polních cest.

Začátek hlavní trasy je situován přibližně 1000 metrů západně od obce Libkovice s provizorním napojením na stávající silnici I/6. Ve výhledu zde bude napojena na připravovanou stavbu R6 Lubenec – obchvat. Dále pokračuje ve stopě stávající silnice I/6, jižně míjí obec Libkovice a stoupá údolím směrem k obci Bošov, kterou míjí rovněž jižně. V oblasti obce Bošov trasu mimoúrovňově kříží přeložka silnice II/194 Nová Teplice–Bošov–Vrbice. V tomto prostoru je navržena mimoúrovňová křižovatka Bošov. Přibližně 250 metrů západně od obce Bošov hlavní trasa končí a napojuje se provizorním sjezdem na stávající silnici I/6. Nová komunikace prochází ve své trase přes dva mostní objekty – v km 80,700 most přes místní komunikaci Libkovice a v km 81,250 most přes polní cestu a vodoteč. Pod třetím mostem trasa podchází, a to v km 82,970 v prostoru mimoúrovňové křižovatky se silnicí II/194.

Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.

Informace o stavbě
R6 Lubenec - Bošov

  • Místo stavby: Ústecký kraj, Karlovarský kraj
  • Cena stavby: 1 647 780 583 Kč
  • Délka: 4120 metrů
  • Datum zahájení: 05/2010
  • Datum zprovoznění: 04/2013

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (103x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (60x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (29x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice