KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Začíná ražba tunelu mezi Lochkovem a Radotínem na stavbě části vnějšího silničního okruhu kolem Prahy

Začíná ražba tunelu mezi Lochkovem a Radotínem na stavbě části vnějšího silničního okruhu kolem Prahy

Publikováno: 4.12.2006, Aktualizováno: 21.3.2010 20:38
Rubrika: Aktuality

Slavnostní zahájení ražby tunelu mezi Lochkovem a Radotínem na stavbě 514, tj. části vnějšího silničního okruhu kolem Prahy, se konalo 4. prosince 2006. Po akci budou zahájeny ražby tunelu, který prochází horninovým masívem mezi lochkovským a radotínským portálem.

Slavnostního zahájení ražby zmíněného tunelu se za investora (Ředitelství silnic a dálnic ČR) zúčastnil jeho zástupce - Ing. Alois Lichnovský, ředitel závodu Praha. Pozvání přijal představitel sdružení, Ing. Jiří Svoboda, představitel dodavatele stavby zmíněného tunelu Ing. Tomáš Bílek, předseda představenstva a generální ředitel akciové společnosti HOCHTIEF CZ. O významu stavby na místě hovořil také prof. Ing. Roman Makarius, CSc., předseda Českého báňského úřadu, který uložil do stěny portálu sošku Sv. Barbory, patronky horníků a tunelářů. Druhou patronkou tunelu se stala Ing. Marie Nádvorníková, zástupkyně investora, která štole propůjčila své jméno. Tunel ponese název Marie. Patronka pod vedením zkušeného bagristy provedla 'první hrábnutí lžící' bagru do stěny portálu, a tím zahájila práce na ražbě tunelu. Společně s prof. Makariem pak odkryla paměťní desku s názvem tunelu a datem 4. prosince 2006.

Na stavbě bude nepřetržitě pracovat kolem stovky stavbařů a velké množství specializované stavební techniky. Pracovní činnosti budou náročné na koordinaci jednotlivých dílčích etap, jako je provádění trhacích prací, průběžné odtěžování zeminy, následná betonáž v obou rourách – stoupající třípruhové (délka 1.670 m) a klesající dvoupruhové (délka 1.600 m). V blízkosti stavby bude vybudována dočasná mobilní betonárna, která usnadní jinak velmi komplikovanou dopravu odpovídajícího množství betonu.

Část tunelů, která není dostatečně hluboko pod terénem, bude betonována v otevřené jámě a po dokončení opět zasypána zeminou. Zbytek trasy, cca 1.300 m, bude ražený novou rakouskou tunelovací metodou, která maximálně využívá nosných vlastností horninového masívu. Metoda umožňuje optimalizovat proces ražby a zabezpečit výrubu, a tím snižuje náklady na výstavbu. Při provádění ražeb pomocí trhavin nebo pomocí tunelovacího bagru je nutné stále sledovat a vyhodnocovat chování masívu nejen v místě tunelu, ale i na povrchu. Podle získaných údajů je také možné operativně přizpůsobit rychlost postupu ražeb a nasazení jistících prostředků.

Štolu bude podle tradice chránit Sv. Barbora, křesťanská patronka horníků, dělostřelců a pracovníků s trhavinami. Její dřevěnou sošku během slavnostní akce posvětí přítomný farář a pronese modlitbu za úspěšné dokončení stavebních prací. Aktu bude přítomna patronka tunelu, Ing. Marie Nádvorníková, zástupkyně Sv. Barbory po dobu jeho stavby. Podle ní bude tunel pojmenován – dostane jméno Marie.

Stavba tunelů mezi Lochkovem a Radotínem byla zahájena v červnu letošního roku a její dokončení je plánováno na závěr roku 2008. Po ní bude následovat instalace technologie, která by měla trvat do října roku 2009.

Na tunelu bude pracovat sdružení firem STRABAG - HOCHTIEF - MAX BÖGL

Další technické údaje o stavbě

Vyražená hornina - 310.000 m³
Konstrukční beton - 90.000 m³
Betonová výztuž - 9.000 t
Množství trhaviny - 200 t
Stavební jáma hloubených tunelů - 230.000 m³
Zpětný zásyp hloubených tunelů - 130.000 m³
Plocha výrubu dvoupruhové roury - 100 m²
Plocha výrubu třípruhové roury - 136 m²

Zdroj: TZ Hochtief

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice