XI. Konference Ocelové konstrukce 2009, 28.-30. 4. 2009, Karlova Studánka, hlavní lázeňská budova Libuše
Rubrika: Aktuality
Konference se zaměří na následující tematické okruhy, které odborně garantují:
1. Materiály ocelových konstrukcí - Doc. Ing. Karel Matocha, CSc.
2. Moderní technologie výroby a montáži ocelových konstrukcí -Ing. Miloslava Pošvářová
3. Povrchové a protikorozní úpravy ocelových konstrukcí – Doc. Ing. Jitka Podjuklová, CSc.
4. Moderní architektura s využitím oceli jako architektonického a stavebního prvku – Ing. Stanislav Cieslar
5. Realizace ocelových konstrukcí v tuzemsku eventuelně v zahraničí- Ing. Jiří Skyva
6. Ocelové konstrukce v energetice a průmyslu - Prof. Ing. Petr Horyl, CSc.
Vybíráme z programu: Sekce č. 2 – Moderní technologie výroby a montáží ocelových konstrukcí:
- Ing. Lucie Krejčí (Přejímka hutního materiálu podle předpisů ministerstva dopravy ČR) - Přednáška by měla seznámit s problémy přejímek hutního materiálu dle platných TKP 19A, které mohou nastat při nedodržování těchto podmínek, zejména ze strany zhotovitelů staveb. Podrobným popisem doporučuje a vysvětluje, jakým způsobem postupovat, aby nedocházelo k časovým prodlevám a zvyšování nákladů staveb a zároveň byla prověřena kvalita materiálu.
- TZÚS Praha, Ing. Simon Palupčík (Požadavky na kvalifikace organizací pro svařování betonářské oceli) - V současné době se kvalita svařování betonářské oceli dostává do popředí zájmů jak zhotovitelů, tak zadavatelů, především pak ze strany státní správy. Ministerstvo dopravy (odbor infrastruktury) schválilo a s účinností od 1. července 2008 vydalo Technické podmínky staveb pozemních komunikací TP 193 – Svařování betonářské výztuže a jiné typy spojů. Tyto TP platí pro veškeré stavby pozemních komunikací v resortu ministerstva dopravy ČR. Ačkoliv jsou požadavky TP závazné pouze pro dodavatele Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), není vyloučeno, že i ostatní investoři budou po svých dodavatelích (zhotovitelích) požadovat dokladování zajištění požadované kvality svařování dle těchto TP. Tyto TP uvádí požadavky na zhotovitele:
- způsobilost zhotovitele podle Metodického pokynu systému jakosti v oboru pozemních komunikací MP SJ-PK č.j. 20840/01-120, část II/4,
- posouzení způsobilosti organizace certifikačním orgánem akreditovaným k provedení certifikace podle ČSN EN ISO 3834-3 (např. TZÚS Praha, s. p.), zhotovitel musí mít platný certifikát dle ČSN EN ISO 17 660-1,
- přítomnost alespoň jednoho pracovníka svářečského dozoru ve výrobě nebo na stavbě, který splňuje požadavky ČSN EN ISO 17660-1,
- svary betonářské oceli musí být svařovány pouze kvalifikovanými svářeči, se speciálním výcvikem ke svařování betonářských ocelí podle ČSN EN ISO 17 660-1.
V přednášce budou detailněji specifikovány tyto požadavky s možnými způsoby zabezpečení jejich splnění.
- Ing. Jaroslav Sigmund (Metodika průkazních zkoušek povlakových systémů pro ocelové konstrukce v resortu MD ČR) - V přednášce budou prezentovány výsledky dosavadních zkušeností s prováděním zkoušek podle TKP 19B, včetně problematiky činnosti laboratoří. Současně budou posluchači seznámeni s výzkumným úkolem MD ČR, který řeší firma SYNPO s.r.o. společně s firmou Mott MacDonald, pod názvem Ověření speciální metodiky urychlených korozních zkoušek povlakových systémů protikorozní ochrany ocelových konstrukcí (podle metodiky TKP kapitola 19.
- Doc. Ing. Ivo Hlavatý, Ph.D. (Legislativní požadavky při výrobě a opravách svařovaných ocelových mostních konstrukcí - teorie a praxe) - Příspěvek se zabývá problematikou schvalování postupů svařování dle ČSN EN ISO 156xx v návaznosti na související předpisy pro výrobu, opravy a montáž ocelových mostních konstrukcí. Další důležitou oblastí, při výrobě svařovaných ocelových konstrukcí, je systém řízení jakosti dle řady norem ČSN EN ISO 3834.
- Ing. Jiří Hlavatý (Vliv legujících prvků na vlastnosti svarových spojů ocelových konstrukcí z jemnozrnných ocelí) - Příspěvek se zabývá vlivy legujících prvků na vlastnosti svarových spojů jemnozrnných ocelí. Problematika je zaměřena na použití přídavných materiálů a jejich vlivu na vznik možných vad ve svarových spojích převážně mostů.
- Ing. Romana Černická (Problémy svarových spojů betonářské výztuže) - Příspěvek se zabývá problémy při svařování betonářské výztuže, vadami betonářských tyčí a jejich vlivem na kvalitu svarových spojů.
- Ing. Miloslava Pošvářová, Ph.D. (Vliv aspektů na dobu životnosti ocelové konstrukce mostního závěru) - Příspěvek je zaměřen na výsledky výzkumného úkolu ministerstva dopravy ČR , Systémové poruchy mostních závěrů a vyhodnocení rizik pro dopravu.
- Vladimír Carbol (Vliv obsahu difúzního vodíku (HDM) plněných elektrod na kvalitu svarových spojů mostních konstrukcí) - Příspěvek se zabývá moderními plněnými elektrodami s nízkým obsahem difúzního vodíku, specifikami jejich výroby ve vazbě na kvalitu svarových spojů mostních konstrukcí. Dále budou prezentovány praktické zkušenosti s jejich aplikacemi na silničních i železničních mostech realizovaných v současnosti jak v ČR tak i v zahraničí.
Závaznou přihlášku můžete vyplnit ZDE.
Další informace najdete na SEKURKON, s.r.o., nám. SNP 1, 700 30 Ostrava-Zábřeh, tel./fax/zázn.: 596 762 550, GSM: 736 768 182, e-mail: ostrava@sekurkon.cz, www.sekurkon.cz.