Výstavba dalších 16 km rychlostní silnice R7 začala
Rubrika: 2010
ŘSD včera 27. dubna 2010 začalo se stavbou dalších dvou úseků rychlostní silnice R7 z Prahy do Chomutova. Aktuálně přechází ze stávající podoby silnice I/7 do budoucí úrovně rychlostní silnice R7 úseky Vysočany – Droužkovice a Droužkovice – Nové Spořice. Jejich uvedení do provozu plánuje ŘSD v roce 2013.
Stavby R7 Vysočany –Droužkovice a R7 Droužkovice – Nové Spořice jsou součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou rychlostní silnici R7. Hlavní silniční tah R7 Praha – Chomutov hranice s Německem (hraniční přechod Hora Svatého Šebestiána – Reitzenhain) umožní po přestavbě rychlé a hlavně kapacitní spojení českého vnitrozemí s oblastí Chemnitz ve Svobodném státu Sasko.
Od Prahy po Slaný je již čtyřpruhová komunikace R7 vybudována. V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje po Postoloprty byly v minulých letech na silnici I/7 vybudovány v polovičním profilu obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt. Intenzity dopravy na trase silnice I/7 se neustále zvyšují. Dalším z důležitějších důvodů přestavby silnice I/7 je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec Triangle, vybudované v prostoru bývalého vojenského letiště. Předmětné stavby jsou navrženy v souladu se schválenými změnami a doplňky Územního plánu Severočeské hnědouhelné pánve a návrhem Zásad územního rozvoje velkého územního celku Ústeckého kraje.
Charakteristika stavby Vysočany –Droužkovice
Na východě stavba navazuje na stavbu R7 Vysočany mimoúrovňová křižovatka (MÚK), která byla dokončena v roce 2009. Na západě navazuje na současně připravovanou stavbu R7 Droužkovice –Nové Spořice. Silnice je navržena o celkové délce 9,444 km. V prvním čtyřkilometrovém úseku je nová rychlostní silnice R7 vedena souběžně se stávající silnicí I/7, po její pravé straně ve směru Praha – Chomutov. Ta bude po vybudování R7 sloužit jako doprovodná komunikace. Od čtvrtého kilometru se navrhovaná R7 odklání doleva od stávající silnice I/7 a je vedena ve zcela nové trase. Zhruba na devátém kilometru mimoúrovňově křižuje stávající silnici II/568, která bude v prostoru mimoúrovňové křižovatky Droužkovice přeložena do nové trasy.
Součástí stavby je tedy rovněž přeložka silnice II/568 úseku od MÚK Droužkovice po napojení na stávající silnici I/7 v délce 2,145 kilometru. Stavba zahrnuje dvě mimoúrovňové křižovatky na silnici R7, a to MÚK Lažany a MÚK Droužkovice. Do stavby spadají také tři kratší přeložky stávající silnice I/7, přeložky silnic III. tříd, polní cesty, přeložky a úpravy sítí technického vybavení, mostní objekty a zdi, objekty odvodnění, dálničního systému SOS, vegetačních úprav, rekultivací a protihlukových stěn.
Silnice R7 je vedena v prvním úseku souběžně se stávající silnicí I/7 po zemědělských pozemcích a ve vzdálenosti přibližně 1 km od obce Lažany je odkloněna od silnice I/7 severozápadním směrem kolem jižního okraje obce Všehrdy, až k jižnímu okraji obce Droužkovice, kde bude na projektované MÚK Droužkovice napojena na následující navazující úsek. V tomto úseku je silnice R7 vedena rovněž po zemědělských pozemcích.
Charakteristika stavby Droužkovice – Nové Spořice
Na východě stavba navazuje na současně připravovanou stavbu R7 Vysočany –Droužkovice, na západě bude napojena na již vybudovanou přeložku silnice I/7 Chomutov – Křimov – Hora Svatého Šebestiána a vytvoří tak jihozápadní obchvat Chomutova. Zprovozněním tohoto projektu dojde ke značnému snížení zejména nákladní dopravy v průtahu obcí Spořice. Celková délka úseku R7 činí 6391 metrů.
V tomto úseku je nová rychlostní silnice R7 navržena souběžně s přeložkou železniční trati Březno u Chomutova – Chomutov, dále pokračuje v souběhu se stávající tratí výhybna Spořice – odbočka Dubina. Zhruba na patnáctém kilometru překračuje silnice R7 estakádou železniční trať Chomutov – Karlovy Vary. Na konci úseku se silnice R7 napojuje na přeložku silnice I/7 ve směru na Křimov v MÚK silnic R7, I/7 a I/13 v Nových Spořicích.
Spolufinancování EU
Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků strukturálních fondů, jmenovitě Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF), v rámci Operačního programu Doprava. O nenávratný příspěvek Evropské unie je požádáno v rámci Priority 4, v oblasti podpory „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ a jeho výše může dosáhnout až 85 procent způsobilých výdajů.
Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.
Informace o stavbách
R7 MÚK Vysočany – MÚK Droužkovice
Místo stavby: Ústecký kraj
Cena stavby: 2 378 002 441 Kč
Délka: 9444 metrů
Datum zahájení: 04/2010
Datum zprovoznění: 03/2013
R7 MÚK Družkovice – MÚK Nové Spořice
Místo stavby: Ústecký kraj
Cena stavby: 2 053 863 670 Kč
Délka: 6391 metrů
Datum zahájení: 04/2010
Datum zprovoznění: 03/2013