KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Všeruby u Plzně se dočkaly obchvatu, vozy s kamením je minou

Všeruby u Plzně se dočkaly obchvatu, vozy s kamením je minou

Publikováno: 7.12.2011, Aktualizováno: 14.12.2011 09:28
Rubrika: 2011

Malá obec Všeruby u Plzně poblíž největšího lomu kamene v regionu se po desetiletém snažení dočkala obchvatu, který vyvedl těžkou dopravu mimo zástavbu. Nová tříkilometrová silnice, která se otevřela řidičům, zlepší dopravní napojení regionu a přinese výrazně bezpečnější a plynulejší provoz. ČTK to dnes řekl Martin Vít ze Správy a údržby silnic Plzeňského kraje. Lidé v obci, přes jejíž náměstí jezdily denně kamiony s kamenem, se přestali bát přecházet ulici.

Silnice měla podle Víta původně stát 130 milionů korun, ale díky konkurenci dodavatelů v krizi stavebnictví přišla na 110 milionů Kč. EU dá 92,5 procenta nákladů, zbytek kraj.

"Pro Všeruby je to velká úleva," řekl místostarosta Miroslav Falkenauer. Obchvat vede kilometr za posledními domy a vyhne se i ostatním vesnicím. "Zcela vyloučil těžkou dopravu ze Všerub. Přes náměstí už nejezdí desítky až stovky automobilů s kamenem z nedalekého lomu Zahrádka. Většina z nich směřovala právě přes nás," dodal. Ložisko má zásobu na více než 50 let.

Všeruby nyní mohou rekonstruovat rozbité náměstí, kde velký provoz zhoršoval bezpečnost lidí a statiku domů. Vzhledem k tomu, že je náměstí v údolí, držel se tam také smog. V centru je škola, zdravotní středisko, obchody a lékárna. "Náměstí zcela přestavíme. Příští rok, kdy obec oslaví 800 let výročí, chceme začít," dodal Falkenauer.

Obec s více než tisícovkou obyvatel zažívá podle místostarosty v posledních dvou letech výraznou expanzi, když počet obyvatel vzrostl o 150. V obci jsou tři bytové zóny. Nový územní plán potvrdil další rozvojové plochy; potenciál rozvoje je podle místostarosty velký.

Novou silnici připravoval kraj od roku 2004. Je komunikací třetí třídy a na posledním krátkém úseku i druhé třídy, napojila se na silnici II/205 z Kaznějova na Město Touškov. Na hlavní tah Plzeň - Karlovy Vary vyústil obchvat o 200 metrů nad problematickou křižovatkou u hostince U Krystlů.

Právě s tímto výjezdem je ale podle starosty Všerub Jaroslava Schejbala problém. Místo rovného závěrečného úseku před vjezdem na hlavní "karlovarskou" vzniklo esíčko, které je pro nákladní vozy špatně průjezdné, a dva protijedoucí se tam těžko vyhnou. Některé "náklaďáky" tak jezdí přes Nevřeň, jejíž občané už si stěžují. "Prodej pozemků bojkotovali dva soukromníci, a tak se jim silnice musela vyhnout. Teď je to tam těžce nepříjemné a bohužel to odnášejí okolní obce," dodal. Podle krajského radního pro dopravu Jaroslava Bauera (ČSSD) byly požadavky vlastníků nesplnitelné a v době přípravy stavby ještě nebyl zákon o vyvlastňování.

Počet vozidel v lokalitě přibývá. Hodně lidí jezdí do nedalekého supermarketu a nové domy se postavily ve Městě Touškově i Chotíkově.

Nová silnice o délce 3,14 kilometru začíná nad Všeruby u Slatiny, kde vjíždí na zemědělské pozemky a vyúsťuje za restaurací Lipovka na silnici II/205, která propojuje silnice I/20 a I/27 a supluje chybějící západní okruh kolem Plzně. "Silnice II/205 a navazující II/180 odvádí zejména těžkou nákladní dopravu mimo město Plzeň s napojením na dálnici D5 přes Touškov a Myslinku," uvedl Vít.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (43x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Německá průchozí dálnice 2. díl (39x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR vydává druhý a poslední díl publikace o tzv. německé průchozí dálnici pánů Lídla a Jandy....
VIDEO: Novinky kolem výstavby obchvatu Frýdku-Místku (27x)
Bude, nebude? Postaví se severní, či jižní? Podaří se ekologům zhatit výstavbu jižní varianty? Budou na realizaci peníze...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice