KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Všeruby u Plzně se dočkaly obchvatu, vozy s kamením je minou

Všeruby u Plzně se dočkaly obchvatu, vozy s kamením je minou

Publikováno: 7.12.2011, Aktualizováno: 14.12.2011 09:28
Rubrika: 2011

Malá obec Všeruby u Plzně poblíž největšího lomu kamene v regionu se po desetiletém snažení dočkala obchvatu, který vyvedl těžkou dopravu mimo zástavbu. Nová tříkilometrová silnice, která se otevřela řidičům, zlepší dopravní napojení regionu a přinese výrazně bezpečnější a plynulejší provoz. ČTK to dnes řekl Martin Vít ze Správy a údržby silnic Plzeňského kraje. Lidé v obci, přes jejíž náměstí jezdily denně kamiony s kamenem, se přestali bát přecházet ulici.

Silnice měla podle Víta původně stát 130 milionů korun, ale díky konkurenci dodavatelů v krizi stavebnictví přišla na 110 milionů Kč. EU dá 92,5 procenta nákladů, zbytek kraj.

"Pro Všeruby je to velká úleva," řekl místostarosta Miroslav Falkenauer. Obchvat vede kilometr za posledními domy a vyhne se i ostatním vesnicím. "Zcela vyloučil těžkou dopravu ze Všerub. Přes náměstí už nejezdí desítky až stovky automobilů s kamenem z nedalekého lomu Zahrádka. Většina z nich směřovala právě přes nás," dodal. Ložisko má zásobu na více než 50 let.

Všeruby nyní mohou rekonstruovat rozbité náměstí, kde velký provoz zhoršoval bezpečnost lidí a statiku domů. Vzhledem k tomu, že je náměstí v údolí, držel se tam také smog. V centru je škola, zdravotní středisko, obchody a lékárna. "Náměstí zcela přestavíme. Příští rok, kdy obec oslaví 800 let výročí, chceme začít," dodal Falkenauer.

Obec s více než tisícovkou obyvatel zažívá podle místostarosty v posledních dvou letech výraznou expanzi, když počet obyvatel vzrostl o 150. V obci jsou tři bytové zóny. Nový územní plán potvrdil další rozvojové plochy; potenciál rozvoje je podle místostarosty velký.

Novou silnici připravoval kraj od roku 2004. Je komunikací třetí třídy a na posledním krátkém úseku i druhé třídy, napojila se na silnici II/205 z Kaznějova na Město Touškov. Na hlavní tah Plzeň - Karlovy Vary vyústil obchvat o 200 metrů nad problematickou křižovatkou u hostince U Krystlů.

Právě s tímto výjezdem je ale podle starosty Všerub Jaroslava Schejbala problém. Místo rovného závěrečného úseku před vjezdem na hlavní "karlovarskou" vzniklo esíčko, které je pro nákladní vozy špatně průjezdné, a dva protijedoucí se tam těžko vyhnou. Některé "náklaďáky" tak jezdí přes Nevřeň, jejíž občané už si stěžují. "Prodej pozemků bojkotovali dva soukromníci, a tak se jim silnice musela vyhnout. Teď je to tam těžce nepříjemné a bohužel to odnášejí okolní obce," dodal. Podle krajského radního pro dopravu Jaroslava Bauera (ČSSD) byly požadavky vlastníků nesplnitelné a v době přípravy stavby ještě nebyl zákon o vyvlastňování.

Počet vozidel v lokalitě přibývá. Hodně lidí jezdí do nedalekého supermarketu a nové domy se postavily ve Městě Touškově i Chotíkově.

Nová silnice o délce 3,14 kilometru začíná nad Všeruby u Slatiny, kde vjíždí na zemědělské pozemky a vyúsťuje za restaurací Lipovka na silnici II/205, která propojuje silnice I/20 a I/27 a supluje chybějící západní okruh kolem Plzně. "Silnice II/205 a navazující II/180 odvádí zejména těžkou nákladní dopravu mimo město Plzeň s napojením na dálnici D5 přes Touškov a Myslinku," uvedl Vít.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (52x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Alternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republiceAlternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republice (28x)
Provoz vyššími a vysokými rychlostmi je předpokladem konkurenceschopnosti evropské železniční dopravy a zárukou trvale u...
Vysokorychlostní železnice v ČRVysokorychlostní železnice v ČR (25x)
Pro velké přepravní proudy cestujících mezi nejdůležitějšími evropskými centry a aglomeracemi nejlépe vyhovují vysokoryc...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

 
otočit obrázek o 90 stupnů dolevapředchozíspustit prezentacidalšíotočit obrázek o 90 stupnů doprava
loading
zavřít
zastavit prezentacispustit prezentaci