KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2015    Voština pro střechy vozů

Voština pro střechy vozů

Publikováno: 7.10.2015
Rubrika: 2015

Díky polyuretanové pěně Elastoflex® od společnosti BASF je poprvé možné vyrábět vnější části automobilů ze struktury voštinového sendviče s folií třídy A. Střešní modul pro standardní model nového Smart fortwo se skládá z papírové voštiny obložené rohožemi ze skleněných vláken. Během impregnačního procesu je na tento kompozit nasprejován Elastoflex® E 3532 s nízkou hustotou, který se aktivuje teplem a celá konstrukce se spolu s celobarevnou fólií a povrchem třídy A slisuje. 

Velkou výhodou této technologie je to, že se jedná o jednokrokový proces, díky němuž dochází ke značné úspoře nákladů, energií a efektivnější práci. Jediným úkonem tak lze vytvořit střechu, která je při zachování stejné síly a tuhosti v ohybu o 30 % lehčí než standardní střecha. Lehká střecha byla vyvinuta společností Fehrer Composite Components, která ji vyrábí ve svém závodě v Großlangheimu v Německu.

Tato voštinová technologie byla již dříve použita v interiérech automobilů například pro podlahy v zavazadlovém prostoru, střešní obložení či zadní police. Aby ji společnost BASF mohla použít v exteriéru, upravila viskozitu a reaktivitu Elastoflexu® E (semi-rigidní polyuretanový systém) vyvinutého pro voštinové technologie tak, aby mohl být optimálně opracováván v každém výrobním kroku a aby vykazoval dobré adhezivní vlastnosti. To zaručuje rovnoměrné smáčení skleněných vláken rohoží tenkou vrstvou Elastoflexu® E, který díky tomu nestéká. Jakmile je polotovar impregnován, vylisuje se společně s folií třídy A v zahřáté formě do požadovaného tvaru. Zahřátí způsobí, že PU pěna mírně přepění přes okraj sendvičové konstrukce a vytvoří tak pevný kompozitní materiál mezi folií, výztužnou rohoží a voštinovým jádrem.

Krátká doba cyklu a efektivní proces
Upravením reaktivity materiálu Elastoflex došlo k zefektivnění doby cyklu. Dekorační materiály a fólie kromě toho mohou být přímo vázány nebo vypěnovány do formy, jelikož Elastoflex® E vykazuje dobrou přilnavost k filmům. Střecha modelu smart fortwo je umístěna na vnější straně fólie s povrchem třídy A. Textilní potah je připevněn na vnitřní straně.

„Na rozdíl od klasických kompozitních dílů nejsou při výrobě této střechy jednotlivé vrstvy slepovány ve vícestupňovém procesu, ale jsou vyráběny v jediném výrobním kroku. Díky procesu s polyuretanovou pěnou a díky technické podpoře firmy BASF je tato technologie mnohem efektivnější,“ říká Gao Kwintmeyer, Global Purchasing Fehrer.

Více informací na: www.elastoflex.de

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Polyuretanová pěna Elastoflex® od společnosti BASF

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Protinámrazové a protismykové úpravy vozovekProtinámrazové a protismykové úpravy vozovek (27x)
Společnost Značky Morava a. s. se věnuje inovacím ve všech oblastech svého působení. Reagujeme na aktuální problematická...
„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (26x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...
Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání (26x)
První gigawatthodiny elektrické energie vyrobily dvě turbíny s těmito ženskými jmény v elektrárně Štětí z labské vody. T...

NEJlépe hodnocené související články

REPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbáchREPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbách (5 b.)
Firma REPONT s. r. o. v letošním roce oslavila desetileté výročí působení na trhu dopravních a inženýrských staveb. Její...
Varšava chválí stavbaře z Metrostavu (5 b.)
Předáním modernizované části okruhu S8 a mostu Generála Stefana Grota-Roweckiego přes Vislu ve Varšavě investorovi završ...
Trojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní oceněníTrojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní ocenění (5 b.)
Významného ocenění na mezinárodním poli se dostalo stavbě Trojského mostu v Praze. Evropské sdružení ocelových konstrukc...

NEJdiskutovanější související články

„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (1x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice