KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Volvo FM s novým 11litrovým motorem přichází na trh

Volvo FM s novým 11litrovým motorem přichází na trh

Publikováno: 17.6.2008, Aktualizováno: 21.11.2008 23:48
Rubrika: Aktuality, Doprava

Společnost Volvo vyvinula zcela nový 11litrový motor pro tahačovou verzi vozu Volvo FM. Jeho nosnost jej předurčuje pro použití při dopravě těžkých nákladů, např. cisternové dopravě a dopravě volně loženého materiálu. Očekává se, že vzbudí pozornost u zákazníků z nového segmentu trhu, který má podle společnosti Volvo rostoucí potenciál.

„Chceme, aby 11litrová verze vozu Volvo FM byla vnímána jako ideální vůz pro segmenty trhu zabývající se dopravou těžkých nákladů. Kombinuje výkonné hnací ústrojí, vysoké pohodlí řidiče a optimální nosnost a byl navržen s cílem zaujmout zákazníky v oboru, ve kterém vidíme silný potenciál růstu,“ říká Christer Pehrsson, obchodní manažer společnosti Volvo Trucks.

Lehký a velmi výkonný
Nový 11litrový motor je asi o 140 kg lehčí než větší motor D13. To umožňuje dosáhnout vysoké nosnosti. Motor D11 se vyznačuje rovněž vysokým výkonem a hospodárností spotřeby.„V našich testech dosáhl vynikajících výsledků jak ve spotřebě paliva, tak ve výkonu. Věříme, že bude jedničkou ve svém segmentu trhu a atraktivním řešením pro regionální dopravu,“ říká Christer Pehrsson.

Dvě výkonové úrovně
Motor D11 má v kombinaci se systémem dočišťování výfukových plynů SCR splňovat obě emisní normy, Euro 4 i chystanou normu Euro 5. Bude uveden na trh ve dvou verzích, a to s výkonem 390 koní a točivým momentem 1880 Nm a výkonem 430 koní a točivým momentem 2.100 Nm. Motor vykazuje vysoký výkon při nízkých i vysokých otáčkách. V hospodárném rozsahu otáček 1050 až 1500 ot./min se nachází 95 procent maximálního točivého momentu.„11litrový motor je mimořádně silný a je skutečným potěšením takový vůz řídit,“ říká Mats Franzén, který v oddělení strategie produktů a plánování společnosti Volvo Trucks odpovídá za vývoj motorů. „Navíc jsme jej zkombinovali s automatickým systémem řazení I-Shift, který se pohodlně obsluhuje a je i hospodárný.“

Volvo FM interiér

Moderní design a nový interiér
Design vozu Volvo FM s 11litrovým motorem se neliší od ostatních vozů řady FM. Má vylepšený vnější vzhled s novými světlomety, nové sluneční clony a nový znak Globetrotter. Interiér kabiny byl zcela přepracován ve snaze poskytnout optimální podmínky pro bezpečnou jízdu a vytvořit praktické úložné prostory. K lepšímu pohodlí řidičů, kteří mnohokrát denně nastupují a vystupují z kabiny, slouží snížené nástupní schůdky.Volvo FM je rovněž nabízeno s novou kabinou Globetrotter LXL. Její konstrukce poskytuje ještě více prostoru a mimořádné pohodlí. Oproti stávající kabině Globetrotter vozů Volvo FM nabízí o 150 mm vyšší prostor nad hlavou. Volvo FM s 11litrovým motorem se dodává jako tahač s konfigurací 4x2 nebo 6x2. Přípustná celková hmotnost soupravy je 40 tun a vůz je schválen pro přepravu nebezpečných věcí.

Volvo FM

Volvo FM

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Zeleň a rozhled na pozemních komunikacíchZeleň a rozhled na pozemních komunikacích (81x)
Bezpečnost je v souvislosti s provozem na pozemních komunikacích jedno z nejčastěji skloňovaných slov. Bohužel se v souv...
Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (80x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (69x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (1x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice