Vít Bárta bude hledat právníky, kteří mu pomohou s PPP
Rubrika: 2011
Ministerstvo dopravy požaduje, aby právní poradce či konsorcium měli praktickou mezinárodní zkušenost s koncesními projekty.
Ministr dopravy Vít Bárta to s projekty partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP) myslí vážně. Ještě sice vládou neprošla jeho dopravní superstrategie, která uvádí osm projektů, u nichž se zvažuje využití metody PPP, už se ale na veřejnosti mluví o vypsání tendru na právního poradce.
„Součástí přípravných prací je i vyhlášení výběrového řízení na právního poradce pro zpracování koncesních smluv,“ potvrzuje informaci ČESKÉ POZICE Květa Kočová z tiskového oddělení ministerstva dopravy. Bártův resort konstatuje, že je důležité, aby právní poradce či konsorcium měli praktickou mezinárodní zkušenost s koncesními projekty. Tak prý bude stát v celém procesu PPP zastoupen co nejkvalitněji.
Teprve ve stádiu příprav
Prvním z osmi vytypovaných projektů pro partnerství veřejného a soukromého procesu je rekonstrukce a rozšíření dálnice D1. Dle superstrategie by měl tendr související s projektem začít již v červnu letošního roku a strategický partner by měl být znám v březnu 2013. Stavební úpravy by pak měly skončit v prosinci 2016. I když u D1 není nutné vyřizovat územní rozhodnutí a nejsou ani zásadní komplikace s výkupem pozemků, ministerstvo dopravy připouští, že příprava pilotního PPP projektu je záležitostí několika let. Proto je i soutěž na právního poradce zatím ve stádiu příprav.
Dle informací ČESKÉ POZICE bude mít právní poradce povinnost zajistit služby technického poradce. Tím ministerstvu odpadne práce s vypisováním dalšího tendru.
Již loni vybralo ministerstvo dopravy v soutěži tři firmy, které během čtyř let budou radit rezortu při projektech PPP. Rámcovou smlouvu v hodnotě až 150 milionů korun uzavřelo ministerstvo se společnostmi PricewaterhouseCoopers, KPMG a Deloitte. Firmy mají pomáhat během soutěží, budou radit s nastavením splátek státu soukromým firmám nebo vyjednávat s Evropskou investiční bankou a dalšími finančními ústavy.
Zvažované projekty PPP a možnosti časování uvedené v dopravní superstrategii
Projekt | Délka (km) | Tendr | Výstavba |
D1 Mirošovice – Kývalka (rekonstrukce) | 160 | 06/2011 – 03/2013 | 03/2013 – 12/2016 |
D3 České Budějovice (obchvat) | 17 | 09/2012 – 03/2014 | 06/2015 – 11/2017 |
D3 Veselí nad Lužnicí - Úsilné | 27 | 09/2012 – 03/2014 | 06/2015 – 11/2017 |
R1 511 | 12 | 03/2012 – 10/2013 | 10/2013 – 10/2016 |
R35 Opatovice - Ostrov | 27 | 08/2013 – 12/2014 | 2015 – 2017 |
R35 Ostrov - Janov | 38 | Po roce 2014 | 2016 – 2019 |
R35 Janov - Mohelnice | 49 | Po roce 2016 | 2019 – 2023 |
R1 518 - 519 | 16 | Po roce 2016 | 2021 – 2025 |
Kateřina Menzelová
Česká Pozice