Většina plánovaných silnic nebude dostavěna
Rubrika: 2010
Česká republika dostane z Bruselu peníze jen na páteř české silniční dopravy, kterou v roce 2015 má být spojení z Německa do Polska přes Plzeň, Prahu, Brno a Ostravu. Řada plánovaných silnic tak nebude dostavěna. Uvedl to dnes server Aktuálně.cz s odkazem na materiál s názvem Dopravní sektorová strategie, který vypracoval řídící orgán Operačního programu Doprava. Brusel si vyžádal vypracování dopravní strategie s podmínkou, že bez ní nebude české stavby podporovat.
Podle zmiňované strategie se k současným silničním odbočkám do Liberce, Hradce Králové, Bratislavy a Olomouce nově přiřadí dvě dálnice. První povede z Prahy přes Ústí nad Labem do Drážďan a druhá z Hranic na Moravě přes Frýdek-Místek do Polska. K tomu se už podaří dostavět jen kratší úseky, z nichž nejdůležitější bude dvojí napojení Zlínska na dálnici D1. Postaveno bude i několik obchvatů, a to Nymburku, Kolína, Moravských Budějovic, Příboru a Valašského Meziříčí, uvedl server.
Nyní je rozestavěno 12 dálnic či rychlostních silnic, do roku 2015 budou dokončeny tři z nich. Podle Aktuálně nejsou peníze na severní část pražského okruhu ani na dálnici do Českých Budějovic. Rozestavěna údajně zůstane i rychlostní silnice z Prahy do Písku, Karlových Varů a do Chomutova, spojení z Hradce Králové na polskou hranici a do Turnova a rychlostní silnice z Břeclavi přes Uherské Hradiště do Hulína.
Ředitelství silnic a dálnic má letos na nové stavby 45 miliard korun. Tato částka se za dva roky sníží na polovinu, později klesne na 13 miliard korun v roce 2015, kdy skončí přísun dotací z Bruselu. Stavebníci se pak budou muset spolehnout na dotace ze státního rozpočtu a na část výnosů ze spotřební daně za benzin a z mýtného, dodal server.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.