KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Technologie    VELOX – alternativní řešení protihlukových stěn

VELOX – alternativní řešení protihlukových stěn

Publikováno: 17.11.2010
Rubrika: Technologie, Materiály

Poznávacími znaky protihlukových stěn VELOX jsou štěpkocementové absorpční desky připevněné na dřevěné nosné konstrukci. Naše stěny jsou nejenom vysoce funkční, ale mají osobitý a originální design v souladu s okolní krajinou. V sousedních zemích se štěpkocementové materiály v boji proti hluku používají v podstatně větší míře než v ČR. V čísle 2/2009 časopisu SILNICE ŽELEZNICE jsme vás detailně seznámili se systémem 4003 XL, který je naším nejvýkonnějším. Nabízíme zákazníkům pro různé situace konkrétní systémy (4002, 4003 S, 4003 M, 4003 XL).

V tomto článku bychom čtenáře rádi seznámili s rozdíly PHS VELOX od ostatních používaných materiálů a výrobců.

Protihlukové panely jsou vyrobeny z přírodních materiálů, jsou vhodné do lokalit se zvýšenou ochranou životního prostředí. Garantujeme životnost panelů 30 let (některé reference jsou již starší), panely se vyznačují vysokou trvanlivostí a odolností proti povětrnostním vlivům.

Štěpkocementové desky mají částice dřevěné štěpky nepravidelného tvaru a díky tomu vysokou otevřenou pórovitost a velký aktivní povrch. Dřevo jako obnovitelná surovina je v deskách obsaženo z více než 90 %, zbytek tvoří cement a přídavek vodního skla.

Zákazníkům nabízíme pět různých profilů desek (rovné, mírně zvlněné, vlnité, vaflové, lichoběžníkové), které mají rozdílné vlastnosti.

Dřevěná konstrukce – všechny části jsou tlakově impregnovány prostředkem WOLMANIT Cx-10 (tekutá impregnační sůl bez obsahu chromu na bázi organických sloučenin mědi a bóru).

Odolnost proti požáru – panely splňují ustanovení normy ČSN EN 1794-2 příl. A, jsou ve třídě 3 – dochází pouze ke změně barvy (obr. 5). Štěpkocementové desky jsou nehořlavé – kategorie A2.

Panely neobsahují žádnou výplň (minerální vatu, fólii), jsou tedy nenáchylné k vlhnutí výplně a následné akustické degradaci v průběhu životnosti (obr. 2). Díky tomu mají panely nízkou hmotnost, od 64 do 121 kg/ m2 dle použité absorpční desky a systému, jednoduchou manipulaci a dopravu.

Akustické vlastnosti panelů VELOX

  • zvuková pohltivost 4–13 dB, kategorie A2-A4, dle ČSN EN 1793-1,
  • vzduchová neprůzvučnost 24 < dB , kategorie B3, dle ČSN EN 1793-2.

Velkou výhodou panelů VELOX je jejich rozměrová flexibilita, panely ve výrobě přizpůsobíme požadavkům zákazníka jak délkově tak výškově, bez nákladných opatření. Max. rozměr 1 ks panelu je 5 × 2,5 m. PHS je možné navrhnout až do výšky 10 m. Panely nad sebou jsou montovány s přesahem absorpčních desek.

Při výrobě jednoduše kombinujeme různé materiály (hliník, plexi apod.; obr. 7). Nabízíme také zahnuté panely pro snížení efektivní výšky PHS (obr. 8).

Důraz na bezpečnost

  • v situacích, kdy je nutný rychlý zásah záchranných složek (příjezd hasičů, policie, záchranné služby) se dají panely jednoduše rozřezat motorovou pilou a vytvořit nouzové únikové východy (obr. 3, 4),
  • jednoduchým rozčleněním stěny grafickými prvky dochází ke stimulování pozornosti řidičů (obr. 6).

Významné detaily panelů

  • těsnění je trvale součástí panelu, po montáži se již dodatečně nic neutěsňuje,
  • přesah absorpčních desek na soklu a zakrytí ocelového sloupku – umožní průběžné uspořádání bez rozčleňování stěny včetně začátku a konce PHS, výrazně zlepší akustické vlastnosti celé stěny.

Nabízíme různá barevná řešení PHS

  • bez povrchové úpravy – přírodní šedá,
  • probarvení desek při výrobě – pigmenty v barvě červená, okrová, zelená, černá,
  • nástřik stěny akrylátovými barvami – odstíny RAL či NCS.

Graffiti

  • štěpkocementové materiály nejsou ze své podstaty (hodně pórovité) vyhledávaným cílem graffiti, protože mají velkou spotřebu barvy a nevalný výsledek díla.

Oprava PHS

  • jelikož jsou štěpkocementové desky na dřevěné rámy montovány samostatně, je jejich případná oprava velice jednoduchá – vymění se pouze poškozené desky bez nutnosti výměny celého panelu.

Recyklace – jednoduchá, rychlá, levná

  • štěpkocementové desky použijeme ve formě recyklátu zpětně ve výrobě nových desek,
  • dřevěný rám – ekologická recyklace, jako nezatížené použité dříví.

VELOX – Alternative Solution of Noise Barriers
Identification elements of the noise barriers VELOX are chip-cement absorption boards attached to the wooden load bearing structure. Our walls are not only highly functional; they also have specific and original design in line with the surrounding country. In the neighbouring countries the š chip-cement materials are used in fighting the noise in a broader extent than in the Czech Republic. In the issue 02/2009 we were acquainted win details with the system 4003 XL, which is the most efficient. We offer to our customers specific system for various situations (4002, 4003 S, 4003 M, 4003 XL).

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Obr. 1 – Ukázka designu PHS a kombinace materiálůObr. 2 – Konstrukce panelu VELOX – systém 4003 XL; přesah desek sousedních panelůObr. 3, 4 – Jednoduchý přístup záchranných složek skrze PHSObr. 5 – Štěpkocementové desky znemožní průnik ohně do konstrukce panelu.Obr. 6 – Rozčlenění stěny grafickými prvkyObr. 7 – Kombinace různých materiálů a vhodné zakomponování do krajinyObr. 8 – Horní část PHS tvoří zahnuté protihlukové panely

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové směsi a vrstvy mostních vozovek – revize ČSN 73 6242 (162x)
V oblasti mostních asfaltových konstrukčních vrstev, které zahrnují ochranné vrstvy izolací a kryt vozovky musela být no...
Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (124x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Geopolymery: budoucnost mostního stavitelství?Geopolymery: budoucnost mostního stavitelství? (76x)
Velký obdiv zcela jednoznačně patří stavitelům z dob minulých, jejichž důmyslné a propracované stavby po staletí zdobí k...

NEJlépe hodnocené související články

Přehled metod používaných při hodnocení stavu pozemních komunikací (5 b.)
Jen stěží se najde řidič motorového vozidla, který by se nikdy nevyjadřoval ke stavu té či oné pozemní komunikace. Nejča...
Metodika pro termografické měření objektů dopravní infrastruktury (5 b.)
V roce 2016 byla v Centru dopravního výzkumu, v.v.i. (CDV) vytvořena metodika pro termografické měření objektů dopravní ...
Ověření konstrukce pražcového podloží s využitím asfaltové směsi se 70 % R-materiáluOvěření konstrukce pražcového podloží s využitím asfaltové směsi se 70 % R-materiálu (5 b.)
Příspěvek se zabývá alternativním uplatněním R-materiálu vzniklého z konstrukčních vrstev asfaltového betonu. Je uveden ...

NEJdiskutovanější související články

Mýty a realita chování patinující oceli při jejím použití na mostních konstrukcích v České republiceMýty a realita chování patinující oceli při jejím použití na mostních konstrukcích v České republice (4x)
Příspěvek se zabývá hodnocením výsledků tvorby ochranné vrstvy patinujících ocelí u ocelových konstrukcí, které byly umí...
Současné problémy provádění diagnostického průzkumu netuhých vozovek a jejich možné řešeníSoučasné problémy provádění diagnostického průzkumu netuhých vozovek a jejich možné řešení (1x)
Špatný stav našich silnic, často prezentovaný v médiích, není způsoben tím, že bychom silnice neuměli stavět. Hlavní pří...
Geopolymery: budoucnost mostního stavitelství?Geopolymery: budoucnost mostního stavitelství? (1x)
Velký obdiv zcela jednoznačně patří stavitelům z dob minulých, jejichž důmyslné a propracované stavby po staletí zdobí k...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice