KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Velké železniční projekty a jejich spolufinancování z fondů Evropské unie

Velké železniční projekty a jejich spolufinancování z fondů Evropské unie

Publikováno: 23.6.2011
Rubrika: 2011

Velké železniční projekty spolufinancované z Operačního programu Doprava, u nichž celkové náklady přesáhnou 50 mil. EUR, doprovází velice zdlouhavý a náročný schvalovací proces u Evropské komise a dalších institucí. V současné době jsou schváleny Evropskou komisí dotace u šesti velkých železničních projektů. My se zastavíme u pátého a šestého schváleného projektu. Investorem obou projektů je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace.

OPTIMALIZACE TRATI STŘÍBRO – PLANÁ U MARIÁNSKÝCH LÁZNÍ
Projekt Optimalizace trati Stříbro – Planá u Mariánských Lázní (pátý zatím schválený projekt Evropskou komisí) je realizovaný v rámci Operačního programu Doprava a spolufinancovaný z Fondu soudržnosti Evropské unie. Evropská komise projekt posoudila a rozhodla dne 16. prosince 2010. Příspěvek EU na tuto stavbu činí 2 512 milionů Kč. Projekt Optimalizace trati Stříbro – Planá u Mariánských Lázní se nachází na III. železničním koridoru a je součástí Transevropské železniční sítě. Účelem projektu je uvedení železniční trati a souvisejících staveb a zařízení do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům. Tyto parametry vyplývají z mezinárodních dohod a standardů pro evropskou interoperabilitu.

Mezi hlavní socioekonomické cíle patří zlepšení kvality železniční dopravy, zvýšení prostorové průchodnosti a propustnosti trati, zvýšená úspora času, snížení externích účinků z železniční dopravy na životní prostředí a v neposlední řadě zvýšení bezpečnosti železniční dopravy. Stavba Optimalizace trati Stříbro – Planá u Mariánských Lázní je již nyní ve fázi dokončování prací bez nároku na trvalé výluky. Ty jsou nutné pouze během dne pro finální úpravy, jako jsou regulace trakčního vedení, včetně rychlé pantografové zkoušky, následné podbití, broušení kolejnic, individuální protihluková opatření, opravy komunikací, protikorozní ochrany ocelových mostů a další dokončovací práce. Konec stavby je plánován do 31. května 2011.

ELEKTRIZACE TRAŤOVÉHO ÚSEKU VČ. PEÚ ŠATOV – ZNOJMO
Poslední dosud schválený projekt (v pořadí šestý), na který EU přispěje částkou cca 880 mil. Kč, je Elektrizace traťového úseku vč. PEÚ Šatov – Znojmo. Stejně tak jako v případě již výše zmíněného projektu je investorem Správa železniční dopravní cesty, státní organizace.

Z hlediska železniční infrastruktury bylo stavbou dosaženo vyšších rychlostních parametrů trati pro zkrácení jízdní doby vlakových spojů a zároveň se podařilo provést modernizaci stávajících železničních staveb a zařízení tak, aby odpovídaly současným požadovaným technickým parametrům. Dokončení této stavby je významné nejen pro rozvoj regionální dopravy, ale také pro zvyšování integrity evropské železniční sítě. Elektrizovaný úsek navazuje na již dříve zrekonstruovanou trať od státní hranice s Rakouskem do Šatova. Mezi Znojmem a Vídní tak vzniklo přímé spojení bez nutnosti přepřahat lokomotivy. Kromě snížení ekologické zátěže a zvýšení bezpečnosti železničního provozu jsou vytvořeny podmínky pro zkrácení jízdní doby. Díky elektrizaci se traťová rychlost zvýšila z původních 60 km/h na 90 km/h. Největší proměnou kromě zavedení elektrické trakce byla kompletní rekonstrukce železniční stanice ve Znojmě a náročná rekonstrukce znojemského viaduktu mostu na původních pilířích. Stavba byla úspěšně dokončena v lednu 2010.

Kromě „velkých“ projektů SŽDC čerpá prostředky EU i prostřednictvím tzv. malých projektů, kterých je doposud 18 a jejichž objem je více než 4,5 miliard korun. Celkově má Česká republika z Fondu soudržnosti EU pro železnici alokováno cca 62 miliard korun.

Major Railway projects and their Co-financing from the European Union Funds
Major railway projects co-financed from the Operational Programme Transport with total expenses exceeding EUR 50 mil. follows a very lengthy and difficult approval process at the European Committee and additional institutions. At present the European Committee has currently approved subsidies of six major railway projects. The article describes in details the fifth and sixth approved project – Optimisation of route Stříbro – Planá u Mariánských Lázní and Electrification of the track section Šatov – Znojmo. Railway Infrastructure Administration, state organization (SŽDC) is an investor of both projects.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Úrovňový přejezd ev. km 408,786 v obci Brod nad TichouŽelezniční stanice Stříbro, chebské zhlaví po dokončení stavbyŽelezniční most v ev. km 409,199 v obci Brod nad TichouŽelezniční most v ev. km 404,613 přes řeku MžiŽST Brod nad Tichou, nástupištěNově vybudovaná zastávka Znojmo – Nový ŠaldorfMost v km 96,330 a přilehlé gabionové zdiKm 99,400 – svařování kolejnic termitemKm 99,600 – kontrola sjízdnosti trakčního vedeníMost v km 99,297 – znojemský viadukt, přímé upevnění koleje na závěrné zídce a koncové přepážce nosné konstrukce

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (38x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Oprava dalšího úseku tramvajové trati v Liberci stála 124 mil. Kč (27x)
V Liberci skončily práce na modernizaci dalšího úseku tramvajové trati směrem na Vratislavice. Oprava 950 metrů dlouhého...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice