KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Vědecko-technický park ve Mstěticích otevřel brány

Vědecko-technický park ve Mstěticích otevřel brány

Publikováno: 30.6.2008, Aktualizováno: 21.11.2008 23:54
Rubrika: Aktuality

Koncem června byl slavnostně otevřen Vědecko-technický park Mstětice, který nabídne zázemí vývojářům, vědcům a začínajícím podnikatelům v oblasti dopravních technologií a dalších příbuzných oborů. Projekt za 160 milionů korun ve spolupráci s fondy Evropské unie a Fakultou dopravní ČVUT realizuje Eurosignal, dceřiná společnost AŽD Praha. Cílem je podpořit malé a střední podnikání a vývoj nových technologií především pro dopravu.
 

Obor řídicích a zabezpečovacích technologií pro dopravu, který má v naší zemi dlouholetou tradici, v současné době trpí nedostatkem kvalifikovaných odborníků. Výzkum a vývoj v tomto odvětví je velmi specifický a vyžaduje specializované a finančně náročné technologické vybavení. Vědecko-technický park Mstětice takovým zařízením disponuje a v rámci centra pro transfer technologií ho budou moci využívat i klienti parku pro své výzkumné aktivity.


Stříhání pásky při slavnostním otevření VTP. Na snímku (zleva) Zdeněk Chrdle – generální ředitel, AŽD Praha; Petr Moos – Ústav informatiky a telekomunikací, ČVUT Fakulta dopravní; Vladimír Viklický – 1. místopředseda Rady pro Výzkum a Vývoj, Rada vlády ČR pro VaV; Antonín Blažek –generální ředitel, Výzkumný ústav železniční; Ladislav Kutík – rada středočeského kraje pro oblast regionálního rozvoje, Krajský úřad Středočeského kraje; Petr Porák – člen Rady programu MPO pro oblast průmyslového výzkumu a vývoje, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR.

„Naše společnost spolupracuje s řadou malých firem, které vyvíjejí vlastní technologie. Máme proto jasnou představu o tom, co jim brání v rozvoji výzkumného a podnikatelského potenciálu,“ říká Zdeněk Chrdle, generální ředitel AŽD Praha. „Věříme, že zázemí vybudované ve Mstěticích pomůže překonat tyto překážky. Rádi bychom zde přivítali také začínající podnikatele v tomto a příbuzných oborech a podpořili jejich vědecké i komerční záměry. Vědecko-technologický park by měl přispět ke vzdělávání lidí, školit je, získávat, motivovat, poskytnout jim zázemí a možnost pracovat s nejmodernější technikou. Měl by sloužit zejména ke sdílení informací. Chtěli bychom proto rovněž spolupracovat s Vysokou školou dopravy a spojů v Žilině, kde je naše vzájemná komunikace již dlouholetá. Rádi bychom úzce spolupracovali také s Technickou univerzitou v Bělehradě, kde jsme navázali první kontakty před několika lety. Jednalo by se zejména o výměnné stáže pracovníků, studentů. V budoucnu plánujeme i výměnné pobyty studentů.“


Areál Mstětice

Vedle náplně vědecko-technického parku slouží instituce i jako centrum pro transfer technologií a podnikatelský inkubátor. Podnikatelský inkubátor je část areálu určená především pro studenty a absolventy technických oborů, kterým má centrum pomoci v jejich podnikatelských začátcích. Kromě jiných výhod budou mít možnost využít pronájmu prostor za zvýhodněných podmínek, především ale budou mít k dispozici moderní vědecká a technologická zařízení.
Zázemí poskytuje vědecko-technický park také vzdělávacím aktivitám. V areálu se nacházejí tři konferenční a přednáškové sály, které budou sloužit pro semináře a školení. K dispozici budou také informační a poradenské služby pro oblast výzkumu a vývoje, ale také k ochraně duševního vlastnictví a komercializaci výsledků výzkumu.


Pohled do nitra inkubátoru

„Na založení vědecko-technického parku přispěje Evropská unie a státní rozpočet částkou 102 milionů korun. Je to díky programu Prosperita, který vedle technologických parků podporuje i podnikatelské inkubátory, centra pro transfer technologií nebo sítě business angels,“ upřesňuje Alexandra Rudyšarová, pověřená generální ředitelka agentury CzechInvest, která má rozdělování dodací na starosti. „Díky programu Prosperita vzniká v České republice rozsáhlá síť zařízení poskytujících špičkové zázemí moderním inovativním společnostem, které sázejí především na vlastní výzkum a vývoj.“
Vědecko-technický park se nachází v obci Zeleneč-Mstětice nedaleko Prahy ve Středočeském kraji. Je dostupný jak silniční a železniční dopravou, tak i MHD. V kraji působí řada vědeckých a výzkumných ústavů.
Nově vzniklá společnost Eurosignal bude ve Mstěticích plnit především školicí a vzdělávací funkci. Pokračuje tak v dlouholetém úsilí mateřské společnosti AŽD Praha, která si přes 50 let udržuje významné postavení na trhu zabezpečovacích technologií v České republice a její význam roste také v celoevropském měřítku. AŽD Praha ročně investuje přes 200 milionů korun do vlastního výzkumu a vývoje, kromě toho poskytuje asistenci při výuce odborných předmětů, spolupracuje při tvorbě učebních osnov, poskytuje technickou i materiální pomoc při budování odborných laboratoří a dopravních sálů a zajišťuje odbornou praxi pro studenty. Úzce spolupracuje především s Fakultou dopravní ČVUT, která bude významně přispívat k naplňování školicí a vzdělávací funkce VTP Mstětice.
Noví zájemci o podporu z programu Prosperita už mohou agentuře CzechInvest posílat své předběžné registrační žádosti. Elektronický příjem žádostí odstartuje 1. srpna a skončí v červenci v roce 2009. Celkem mohou žadatelé na jeden projekt získat až 300 milionů korun.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (67x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice