Ve Zlínském kraji loni vzniklo nejvíce cyklostezek v Česku
Rubrika: 2010
Na území Zlínského kraje bylo v loňském roce vybudováno nejvíc kilometrů cyklostezek v Česku. Jejich celkovou délkou se tak Zlínský kraj zařadil na druhé místo těsně za Prahu. Vyplývá to z aktuálních statistik Centra dopravního výzkumu ČR.
Ve Zlínském kraji bylo v roce 2009 dobudováno 53 kilometrů cyklostezek, zatímco v druhém, Olomouckém kraji to bylo 27 kilometrů. V celém Česku bylo loni vystavěno 221 kilometrů, na Zlínský kraj tedy připadá téměř čtvrtina tohoto množství.
Podle koordinátor rozvoje cyklistické dopravy v Česku Jaroslava Martinka z Centra dopravního výzkumu ČR Zlínský kraj nepodcenil příležitost k financování ze strukturálních fondů Evropské unie. "Na rozdíl od jiných krajů si zdejší obce v minulých letech dokázaly s podporou krajského úřadu dobře připravit projekty, díky nimž se jim poté podařilo získat prostředky z Evropské unie a také ze Státního fondu dopravní infrastruktury s takřka stoprocentní úspěšností," uvedl.
K 1. lednu letošního roku měli cyklisté ve Zlínském kraji k dispozici 166 kilometrů cyklostezek. První Praha jich má jen o dva kilometry více, uznávaný "cyklistický ráj" jižní Čechy má cyklostezek zhruba polovinu - zhruba 89 kilometrů. Na síti cyklostezek na Východní Moravě se velkou měrou podílí hlavně páteřní cyklostezka podél Baťova kanálu, která byla slavnostně zprovozněna letos v dubnu, a Cyklostezka Bečva, jejíž některé úseky ještě budou dobudovány v tomto či příštím roce. Významná síť cyklostezek však vyrůstá také například na Slovácku v okolí Uherského Brodu a u řady menších měst a obcí v kraji.
"Cyklostezky přinášejí možnost cyklovýletů v nenáročném terénu, po kvalitním povrchu a navíc maximálně bezpečně díky vedení mimo běžnou dopravu. To nám pomáhá přilákat na Východní Moravu cílové skupiny, které k nám dříve za cyklistikou nejezdily a dávaly přednost například jižním Čechám," uvedla ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy Dana Daňová.
"Bezpečné a kvalitní cyklostezky mají i další pozitivní efekty. Významnou mírou ovlivňují dopravní obslužnost regionu, protože je využívají místní lidé při cestách do práce a z práce, a dávají jim tak přednost před automobilovou a veřejnou dopravou. Cyklostezky tak pomáhají měnit životní způsob obyvatelů měst a způsoby trávení volného času ve městě," doplnil náměstek hejtmana Zlínského kraje pro cestovní ruch Jindřich Ondruš.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.