KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Václavice si stěžují na odklon kamionové dopravy z Chrastavy

Václavice si stěžují na odklon kamionové dopravy z Chrastavy

Publikováno: 5.11.2010, Aktualizováno: 8.11.2010 15:14
Rubrika: 2010

Velkou nevoli vyvolalo ve Václavicích u Hrádku nad Nisou rozhodnutí Odboru výstavby a územní správy v Chrastavě o odklonění kamiónové dopravy přes Václavice. Srpnová povodeň totiž poškodila výrazně v Chrastavě Pobřežní ulici, kterou proudí kamiony do firmy Benteler, a nyní ji čeká kompletní rekonstrukce. Hrádek nad Nisou, pod nějž Václavice patří, se však s tímto řešením nechce smířit, řekl ČTK starosta Martin Půta.

"Domníváme se, že nařízená objízdná trasa byla schválena bez ohledu na jiné možné varianty zásobování chrastavského Benteleru. Pokud budou přes Václavice jezdit kamióny, rapidně se zde zhorší bezpečnost," uvedl Půta. V celých Václavicích prý nejsou chodníky, po krajnicích jsou nuceni chodit všichni obyvatelé včetně žáků hrádeckých škol, kteří chodí k autobusovým zastávkám.

V současné době se sice již Pobřežní ulice v Chrastavě opravuje, stále ale umožňuje jednosměrný provoz. Zcela se uzavře zhruba za dva týdny, její rekonstrukce má trvat do podzimu 2011. "Odklonění přes Václavice je jediné rozumné řešení. Pokud nemají do Benteleru létat vrtulníky, musíme jít touto cestou. Neznamená to ale, že celá silnice bude uzavřena až do konce roku 2011. Podle průběhu oprav může být částečně zprůjezdněna již dříve," řekl ČTK starosta Chrastavy Michael Canov.

Podle ředitele obecně prospěšné společnosti Brána trojzemí založené v Hrádku Víta Štrupla by přes Václavice denně jezdilo až 80 čtyřicetitunových kamionů. "Václavičtí mají obavy o své zdraví i majetek. Komunikace má sice v celé délce nový povrch, ale konstrukčně neodpovídá zatížení, které by takové množství kamiónů přineslo. Ani kapacita silnice neodpovídá takovému provozu," řekl ČTK.

Václavice samotné byly zasaženy srpnovou povodní. Řada zatopených domů se nachází v těsném sousedství silnice a jejich majitelé mají podle Štrupla důvodné obavy, že při zvýšené zátěži komunikace dojde k jejich dalšímu poškození. V současné době proto probíhá posouzení těchto objektů autorizovaným inženýrem pozemních staveb.

Ve Václavicích není zaveden vodovod, 450 obyvatel používá jako zdroj pitné vody studny na svých pozemcích. Z tohoto důvodu se dosud ve Václavicích nepoužívala pro zajištění sjízdnosti silnic posypová sůl. "Při solení, které by letos mělo být využíváno, reálně hrozí znehodnocení pitné vody," dodal Štrupl.

Ve čtvrtek se ve Václavicích konalo veřejné jednání osadního výboru. Z něj vyplynulo, že obyvatelé této části Hrádku nad Nisou jsou připraveni se proti průjezdu kamiónů bránit všemi možnými legálními prostředky. Vedení města a osadního výboru bude v dalších dnech usilovat o jednání s ředitelem Benteleru, které by mělo pomoci najít jinou variantu zásobování firmy. "Domnívám se, že by jedna obec postižená povodní neměla řešit své problémy na úkor jiné postižené obce“, dodal Půta.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (32x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (28x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice