KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    V Ústí nad Labem rozšiřujeme hlavní tah u Labe

V Ústí nad Labem rozšiřujeme hlavní tah u Labe

Publikováno: 7.7.2011
Rubrika: 2011

Ústí nad Labem má vyřešen jeden z nejkomplikovanějších dopravních uzlů v celém městě. Jde o úsek komunikace I/30 v rozsahu ulic Pražská a Přístavní. Místo, které bylo v minulosti několikrát ročně pravidelně zaplaveno, prošlo přestavbou, která počítá s úrovní pětileté vody. Stavbu, která byla zahájena na jaře 2009, nyní ŘSD uvádí do provozu.

 

Stavba leží na průjezdním úseku silnice I/30 Pražská – Přístavní, který je nejen spojnicí mezi Prahou, Lovosicemi, Ústím nad Labem a Děčínem, ale tvoří jednu z nejvýznamnějších komunikací základního komunikačního systému města Ústí nad Labem.

„Význam nové zprovozněné komunikace bude zachován i po výstavbě dálnice D8. Pobřežní komunikace Pobřežní – Pražská je pod mostem Edvarda Beneše v současné době průjezdním úsekem silnice I/30 městem Ústí, na který navazuje silnice I/62 Ústí nad Labem – Děčín,“ vysvětluje klíčový přínos stavby generální ředitel ŘSD Jiří Švorc.

 

Hlavním cílem stavby je zlepšení průjezdnosti a posílení kapacity dopravy v Přístavní ulici zřízením čtyř jízdních pruhů, odstranění nedostatečné podjezdné výšky, která byla ve směru Děčín – Praha pouze 3,7 metru. To znamenalo, že vyšší vozidla musela využívat samostatného, obousměrného třetího pruhu umístěného nejblíže k řece, s podjezdnou výškou 5,1 metru. Přitom vyšší vozidla ve směru Děčín – Praha musela dvakrát křížit protisměrný dopravní proud. V době dopravní špičky byl popisovaný manévr obtížně realizovatelný, protože přilehlá světelná signalizace vytvářela kolonu stojících vozidel a intenzita dopravy vytvářel malý výskyt mezer mezi vozidly pro plynulé provedení potřebného manévru.

Nově zprovozňovaný úsek také řešil komplikované zahlcení dopravy centra města Ústí nad Labem. Vzhledem ke snížení nivelety vozovky v místě přístaviště parníků a mostu Edvarda Beneše byl řešený úsek včetně tzv. brodu v průměru 2x ročně zaplaven. Veškerá doprava byla potom vedena objízdnými trasami přes město. „Tím se vytvářely velmi závažné dopravní konflikty,“ říká Jiří Švorc.

Stavba dále řeší bezpečný pohyb pěších mezi Malou Hradební, přístavištěm osobních lodí, mostem Edvarda Beneše, nábřežím u Mariánského mostu, včetně bezpečného průchodu pod drážním mostem „U pěti oblouků“ od Přístavní do Předmostí. Aktuálním zprovozněním stavby je umožněn plynulý pohyb odbočujících rozměrných vozidel v pravém jízdním pruhu (zejména trolejbusů) z Přístavní do Předmostí.

Název stavby: I/30, Ústí nad Labem, dopravní opatření – povodňová hráz

  • Zahájení stavby: 03/2009
  • Uvedení do provozu: 06/2011
  • Cena bez DPH: 480 187 240 Kč

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (44x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Německá průchozí dálnice 2. díl (40x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR vydává druhý a poslední díl publikace o tzv. německé průchozí dálnici pánů Lídla a Jandy....
Oprava dalšího úseku tramvajové trati v Liberci stála 124 mil. Kč (25x)
V Liberci skončily práce na modernizaci dalšího úseku tramvajové trati směrem na Vratislavice. Oprava 950 metrů dlouhého...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice