KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    V Praze na Veleslavíně má vyrůst nový autobusový terminál a P+R

V Praze na Veleslavíně má vyrůst nový autobusový terminál a P+R

Publikováno: 29.7.2011, Aktualizováno: 3.8.2011 09:10
Rubrika: 2011

V Praze na Veleslavíně má vyrůst nový autobusový terminál a parkoviště Park and Ride. Má se stát záchytným bodem pro automobilovou a autobusovou dopravu, která do metropole směřuje od severozápadu. ČTK to dnes řekl David Krása, ředitel společnosti Metroprojekt, která projekt pro pražský dopravní podnik připravuje. Investor již požádal o projednání vlivu stavby na životní prostředí.

Cena projektu zatím není jasná. Podle informací ČTK bude řádově ve stamilionech, pravděpodobně se bude blížit miliardě korun.

Dopravní uzel s autobusovým terminálem a parkovištěm pro osobní automobily původně experti plánovali, v souladu s územním plánem Prahy, na Dlouhé Míli v Ruzyni, kde měl být napojen na novou železniční trať na letiště Ruzyně. Protože ale tento železniční projekt v současné době nabírá zpoždění, dopravní podnik se rozhodl vybudovat velkokapacitní záchytné parkoviště na Veleslavíně.

Budova má podle plánů vyrůst v těsné blízkosti nové stanice metra Veleslavín, která se staví v rámci prodloužení metra trasy A. V jednom podzemním a jednom nadzemním patře bude autobusový terminál, v dalších třech podzemních pak parkoviště P+R s kapacitou více než 500 míst. Zachycovat budou zejména dopravu ze směru od Karlových Varů a od Slaného, tedy silnic R6 a R7, řekl Krása. Metropoli dosud podobný dopravní uzel v severozápadním sektoru chybí.

"Na projektu je navržena zelená střecha tak, aby zapadl do okolí," dodala mluvčí pražského dopravního podniku Ilona Vysoudilová. Autobusové stanoviště i parkoviště budou napojeny na vestibul metra, které bude v blízkém sousedství.

"Je to vnímáno jako dočasné řešení," poznamenal Krása. V budoucnosti by se měl terminál přesunout na Dlouhou Míli, či do jiné lokality dále od centra. V objektu na Veleslavíně by poté zůstalo zachováno jedno patro pro autobusy a parkoviště a celá budova by byla navýšena o další patra, která by sloužila administrativním účelům.

"V současné době je hotova dokumentace pro územní rozhodnutí a zahajuje se projednání vlivu stavby na životní prostředí" řekl Krása. Pokud by stavba získala bez potíží všechna potřebná povolení, hotova by měla být současně se zprovozněním prodloužení metra A, tedy v roce 2014.

Nový úsek pražského metra A ze stanice Dejvická do stanice Motol, se kterou budování terminálu na Veleslavíně souvisí, bude měřit 6,134 kilometru. Se stavbou se začalo před více než rokem. Jeho součástí budou čtyři nové stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice