V Praze na Veleslavíně má vyrůst nový autobusový terminál a P+R
Rubrika: 2011
V Praze na Veleslavíně má vyrůst nový autobusový terminál a parkoviště Park and Ride. Má se stát záchytným bodem pro automobilovou a autobusovou dopravu, která do metropole směřuje od severozápadu. ČTK to dnes řekl David Krása, ředitel společnosti Metroprojekt, která projekt pro pražský dopravní podnik připravuje. Investor již požádal o projednání vlivu stavby na životní prostředí.
Cena projektu zatím není jasná. Podle informací ČTK bude řádově ve stamilionech, pravděpodobně se bude blížit miliardě korun.
Dopravní uzel s autobusovým terminálem a parkovištěm pro osobní automobily původně experti plánovali, v souladu s územním plánem Prahy, na Dlouhé Míli v Ruzyni, kde měl být napojen na novou železniční trať na letiště Ruzyně. Protože ale tento železniční projekt v současné době nabírá zpoždění, dopravní podnik se rozhodl vybudovat velkokapacitní záchytné parkoviště na Veleslavíně.
Budova má podle plánů vyrůst v těsné blízkosti nové stanice metra Veleslavín, která se staví v rámci prodloužení metra trasy A. V jednom podzemním a jednom nadzemním patře bude autobusový terminál, v dalších třech podzemních pak parkoviště P+R s kapacitou více než 500 míst. Zachycovat budou zejména dopravu ze směru od Karlových Varů a od Slaného, tedy silnic R6 a R7, řekl Krása. Metropoli dosud podobný dopravní uzel v severozápadním sektoru chybí.
"Na projektu je navržena zelená střecha tak, aby zapadl do okolí," dodala mluvčí pražského dopravního podniku Ilona Vysoudilová. Autobusové stanoviště i parkoviště budou napojeny na vestibul metra, které bude v blízkém sousedství.
"Je to vnímáno jako dočasné řešení," poznamenal Krása. V budoucnosti by se měl terminál přesunout na Dlouhou Míli, či do jiné lokality dále od centra. V objektu na Veleslavíně by poté zůstalo zachováno jedno patro pro autobusy a parkoviště a celá budova by byla navýšena o další patra, která by sloužila administrativním účelům.
"V současné době je hotova dokumentace pro územní rozhodnutí a zahajuje se projednání vlivu stavby na životní prostředí" řekl Krása. Pokud by stavba získala bez potíží všechna potřebná povolení, hotova by měla být současně se zprovozněním prodloužení metra A, tedy v roce 2014.
Nový úsek pražského metra A ze stanice Dejvická do stanice Motol, se kterou budování terminálu na Veleslavíně souvisí, bude měřit 6,134 kilometru. Se stavbou se začalo před více než rokem. Jeho součástí budou čtyři nové stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.