KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    V Plzni začala modernizace železničního uzlu za 942 milionů korun

V Plzni začala modernizace železničního uzlu za 942 milionů korun

Publikováno: 25.11.2011, Aktualizováno: 28.11.2011 13:07
Rubrika: 2011

V Plzni dnes začala modernizace železničního uzlu na hlavním nádraží, která si do března 2013 vyžádá téměř miliardu korun. Jde o další stavbu III. tranzitního železničního koridoru z Prahy do Chebu, na němž už je hotový úsek z Plzně Jižního předměstí do Chebu. ČTK to řekl Pavel Halla, mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), investora stavby financované z 85 procent z EU.

Železniční průjezd Plzní za 942 milionů rozšíří kolejiště při výjezdu ze stanice na dvě dvojkolejné tratě, na koridorovou do Chebu a na trať s projektovanou traťovou rychlostí 200 km/hod. směrem do Domažlic a za hranice. Významnou stavbou bude i nový most přes Radbuzu a Prokopovu ulici, rekonstrukce zastávky Jižní předměstí a podchody z nádraží. Na přidání jedné koleje a prodloužení podchodů na obě strany do města a k zastávkám MHD se v Plzni čekalo 20 let. Z hlavní budovy se cestující dostanou na jedné straně do Šumavské ulice, na druhé straně do Železniční.

Město čeká největší rekonstrukce železnice za poslední desítky let. Vymění se více než sedm kilometrů kolejí, vznikne osm nových mostů, dva se zdemolují, SŽDC nechá postavit 2 000 m2 protihlukových stěn, 1 400 metrů nových nástupišť a podchody. Cestující čekají výluky v Plzni i na výjezdech na Klatovy, Domažlice, Cheb i Prahu. České dráhy je chtějí minimalizovat. Do března 2012 jsou v plánu přípravné práce.

"Stavba řeší problematiku západní části uzlu od západního zhlaví (rozvětvení traťové koleje) stanice Plzeň hlavní nádraží po západní zhlaví stanice Jižní předměstí včetně přemostění řeky Radbuzy, Prokopovy ulice, Vejprnického potoka a Vejprnické ulice," uvedl mluvčí SŽDC Pavel Halla.

"Stavba je průlomová zejména výrazným snížením ceny, která vzešla z veřejné soutěže. Oproti původním předpokladům je úspora přibližně 600 milionů korun," uvedl Pavel Habarta, pověřený šéf SŽDC. Dodavatelská Skanska našla úspory hlavně v technologii nového mostu přes Radbuzu.

Třetí železniční koridor má spojit Německo přes Plzeň, Prahu, Olomouc a Ostravu se Slovenskem. Stavba měla být dokončená do roku 2016, ale nyní ministerstvo dopravy předpokládá ukončení posledního úseku v roce 2018. Kromě průjezdu Plzní zbývá dostavět úseky z Berouna do Zbiroha, ze Zbiroha do Rokycan, z Prahy do Berouna a z Rokycan do Plzně. Prý kvůli vlažnému přístupu německé strany se část mezi Chebem a hranicí zatím připravuje jako neelektrifikovaná. Modernizace III. koridoru se se souhlasem vlády celkově prodražila z původních 56,5 miliardy na 75,5 miliardy Kč.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice