KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    V Plzni otevřeli nový dálniční přivaděč na D5 za 880 milionů Kč

V Plzni otevřeli nový dálniční přivaděč na D5 za 880 milionů Kč

Publikováno: 30.11.2011, Aktualizováno: 5.12.2011 09:47
Rubrika: 2011

Cestu k průmyslové a nákupní zóně Borská pole v Plzni směrem k dálnici D5 a na Klatovy výrazně usnadní a zrychlí nový přivaděč za 879 milionů korun, který dnes otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Na stavbu nové části silnice I/27 Tyršův Sad – Sukova dalo 780 milionů korun včetně DPH, zbytek zaplatilo město za chodníky, osvětlení a lávku pro pěší. „ Jde o předposlední ze sedmi přivaděčů k D5,“ řekl ředitel plzeňské oblasti ŘSD Zdeněk Kuťák.

"Z okružní křižovatky Sukova lze nyní jet rovnou na Klatovy. Je to rychlé spojení s celým areálem Borská pole. Na novou silnici navazuje západní okruh i připravovaná silnice Sukova – Karlovarská, tedy bypass Klatovské, a je to rychlé navázání na již vybudované přivaděče, které končí až na křižovatce u Dobřan," uvedl Kuťák.

Stavba začala v březnu 2008 a podle původní smlouvy měla být hotová do konce roku 2010. V roce 2009 ale nebyly peníze, a tak byl termín dokončení přivaděče posunutý na prosinec 2011.

Zcela nová silnice, která byla plně financována ze zdrojů Státního fondu dopravní infrastruktury, je dlouhá 1,24 kilometru. Zahrnuje mimoúrovňovou křižovatku v Dobřanské ulici, dále dva mosty o délce 42 a 57 metrů, dvě protihlukové stěny dlouhé 444 metrů. "A protože to byla stavba ve městě a nebylo to jednoduché, tak je tam 37 přeložek inženýrských sítí a dalších šest přeložek ostatních komunikací," dodal Kuťák. Pro příští rok ještě zbývá dodělat rampu mimoúrovňové křižovatky do Kaplířovy ulice ve směru do města. Přijde na 30 milionů Kč a bude hotová do poloviny roku. Křižovatka tak bude mít čtyři rampy na čtyři směry.

Posledním, sedmým přivaděčem k D5, bude přeložka Nová Hospoda ve směru na Domažlice, akce za zhruba 600 milionů Kč, která se otevře letos 14. prosince. První přivaděč byl z Litic do Šlovic, následovaly mimoúrovňová křižovatka Tyršův sad, K dráze, přeložka Černice, Tyršův sad – Sukova I. stavba. Některé z nich už se budovaly současně s dálničním obchvatem Plzně, jehož poslední část, tunel Valík, byla otevřena v roce 2006.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (43x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Německá průchozí dálnice 2. díl (38x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR vydává druhý a poslední díl publikace o tzv. německé průchozí dálnici pánů Lídla a Jandy....
VIDEO: Novinky kolem výstavby obchvatu Frýdku-Místku (27x)
Bude, nebude? Postaví se severní, či jižní? Podaří se ekologům zhatit výstavbu jižní varianty? Budou na realizaci peníze...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice