V Plzni otevřeli nový dálniční přivaděč na D5 za 880 milionů Kč
Rubrika: 2011
Cestu k průmyslové a nákupní zóně Borská pole v Plzni směrem k dálnici D5 a na Klatovy výrazně usnadní a zrychlí nový přivaděč za 879 milionů korun, který dnes otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Na stavbu nové části silnice I/27 Tyršův Sad – Sukova dalo 780 milionů korun včetně DPH, zbytek zaplatilo město za chodníky, osvětlení a lávku pro pěší. „ Jde o předposlední ze sedmi přivaděčů k D5,“ řekl ředitel plzeňské oblasti ŘSD Zdeněk Kuťák.
"Z okružní křižovatky Sukova lze nyní jet rovnou na Klatovy. Je to rychlé spojení s celým areálem Borská pole. Na novou silnici navazuje západní okruh i připravovaná silnice Sukova – Karlovarská, tedy bypass Klatovské, a je to rychlé navázání na již vybudované přivaděče, které končí až na křižovatce u Dobřan," uvedl Kuťák.
Stavba začala v březnu 2008 a podle původní smlouvy měla být hotová do konce roku 2010. V roce 2009 ale nebyly peníze, a tak byl termín dokončení přivaděče posunutý na prosinec 2011.
Zcela nová silnice, která byla plně financována ze zdrojů Státního fondu dopravní infrastruktury, je dlouhá 1,24 kilometru. Zahrnuje mimoúrovňovou křižovatku v Dobřanské ulici, dále dva mosty o délce 42 a 57 metrů, dvě protihlukové stěny dlouhé 444 metrů. "A protože to byla stavba ve městě a nebylo to jednoduché, tak je tam 37 přeložek inženýrských sítí a dalších šest přeložek ostatních komunikací," dodal Kuťák. Pro příští rok ještě zbývá dodělat rampu mimoúrovňové křižovatky do Kaplířovy ulice ve směru do města. Přijde na 30 milionů Kč a bude hotová do poloviny roku. Křižovatka tak bude mít čtyři rampy na čtyři směry.
Posledním, sedmým přivaděčem k D5, bude přeložka Nová Hospoda ve směru na Domažlice, akce za zhruba 600 milionů Kč, která se otevře letos 14. prosince. První přivaděč byl z Litic do Šlovic, následovaly mimoúrovňová křižovatka Tyršův sad, K dráze, přeložka Černice, Tyršův sad – Sukova I. stavba. Některé z nich už se budovaly současně s dálničním obchvatem Plzně, jehož poslední část, tunel Valík, byla otevřena v roce 2006.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.