KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    V Plzni otevřeli nový dálniční přivaděč na D5 za 280 milionů Kč

V Plzni otevřeli nový dálniční přivaděč na D5 za 280 milionů Kč

Publikováno: 2.11.2010, Aktualizováno: 5.11.2010 09:27
Rubrika: 2010

Odlehčení dopravní zátěže části frekventované Nepomucké třídy, hlavního tahu z Plzně na České Budějovice, zajistní dnes otevřená nová silnice první třídy I/20 mezi ulicemi K dráze a Jasmínová. V budoucnu umožní také další pokračování průtahu městem. Čtyřproudá silnice o délce téměř tři čtvrtě kilometru přišla na více než 280 milionů korun bez daně, z toho dalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) přes 230 milionů Kč a zbytek město. Stavba byla dána do předčasného provozu už v srpnu, řekla ČTK mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

"Jde o pátý přivaděč k dálnici D5. Na podzim příštího roku dokončíme poslední dva - Tyršův sad - Sukova a obchvat Nové Hospody. Tyto stavby pokračují podle plánu, peníze na ně máme," uvedl ředitel plzeňské oblasti ŘSD Zdeněk Kuťák. Dodal, že po dohodě s dodavateli na nich letos státní investor ušetří pět až sedm procent nákladů.

"K Dráze - Jasmínová je také součástí hlavní komunikační sítě města Plzně," uvedla mluvčí. Stavba podle ní navázala na dálniční obchvat Plzně, otevřený na konci roku 2003. Součástí dálnice D5 byla mimoúrovňová křižovatka Černice, která přeložila stávající silnici I/20 do nové trasy a zároveň byla vybudována první část přeložené silnice I/20, tedy dálničního přivaděče od dálnice D5 k ulici K Dráze.

"Stavbou došlo k odlehčení dopravní zátěže v části Nepomucké třídy a zároveň se vytváří předpoklad pro pokračování průtahu silnice I/20 Plzní ve směru Nepomuk - Karlovy Vary," řekl generální ředitel ŘSD Jiří Švorc. "Byla to velmi náročná akce v přípravě i realizaci," řekl Kuťák. ŘSD muselo v těsné spolupráci s městem vykoupit mnoho pozemků včetně čtyř rodinných domků a přeložit všechny sítě. Navíc stavba probíhala za plného provozu na všech okolních komunikacích.

Výhledově bude průtah, tedy silnice I/20, propojen až k Rokycanské ulici (hlavní tah na Prahu) a následně až na Studentskou ulici a bude pokračovat k současné silnici I/20 na Karlovy Vary. Nová trasa silnice I/20 prochází průtahem Plzní převážně mimo obytnou zástavbu v souběhu s železniční tratí. "Máme hotovou velmi podrobnou studii téměř v úrovni dokumentace pro územní rozhodnutí," uvedl Kuťák. Pokud budou peníze, zahájí ŘSD příští rok práce na projektu a přípravu stavby.

Silnice I/20 je dálkovou trasou mezinárodního významu, propojující Jihočeský, Plzeňský a Karlovarský kraj (České Budějovice - Plzeň - Karlovy Vary) a dále se silnicí I/6 ke hraničnímu přechodu Pomezí.

Plzeň dala do nového přivaděče 50 milionů korun. "Kromě lepšího komfortu a zvýšení bezpečnosti řidičů tam vznikla také nová stezka pro cyklisty a chodce," řekl náměstek primátora Petr Rund.

Stavba nové plzeňské silnice, jejíž plný provoz začal právě dnes, trvala zhruba 2,5 roku. Nebyla nikdy přerušena kvůli nedostatku peněz.

ŘSD ještě buduje v Plzni poslední dálniční přivaděč Tyršův sad - Sukova za 790 milionů Kč. Stavba, která se dříve potýkala s nedostatkem peněz, je hrazena ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Posledním přivaděčem je obchvat Nové Hospody v Plzni za více než půl miliardy korun, hrazený hlavně operačním programem Doprava. Obě stavby skončí na podzim 2011.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (98x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (59x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (29x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice