KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    V Německu se zase mluví o trati do Čech, je to prý ostuda Saska

V Německu se zase mluví o trati do Čech, je to prý ostuda Saska

Publikováno: 16.2.2011, Aktualizováno: 18.2.2011 15:07
Rubrika: 2011

V Německu se opět začalo diskutovat o dostavbě železniční trati ze saského města Sebnitz do české Dolní Poustevny na Děčínsku. Saský koordinátor dopravy VVO o ní chce rozhodnout na konci března, uvedl v úterý server Freie Presse. Spojení obou měst zaniklo v roce 1945, a přestože se o jeho obnovení hovoří už 20 let, své závazky zatím naplnila jen česká strana. Německá televize MDR o něm před nedávnem natočila lehce ironickou reportáž, která označuje chování německé strany za ostudu.

Nádraží v obou pohraničních městech dělí jen zhruba kilometr. V roce 2006 podepsaly oba státy společné memorandum, které si dostavbu trati dalo za cíl, jenže svému slibu dostála jen česká Správa železniční dopravní cesty. Investovala asi 35 milionů korun a koleje natáhla až na hraniční čáru, další peníze potom stála úprava nádraží v Dolní Poustevně.

"Je to dost hanebný stav. Sasko si dělá před českými sousedy pěknou ostudu, že není schopné položit 600 metrů kolejí," řekl ve zpravodajském pásmu Sachsenspiegel starosta města Sebnitz Mike Ruckh (CDU). Podle autora reportáže nazvané "595 metrů byrokracie" se Češi spolehli na německou spolehlivost, jenže narazili. Na německé straně se do země ještě ani nekoplo.

Němci totiž řeší vlastní problémy. Přes Sebnitz vede takzvaný Saský Semmering z Drážďan do Bad Schandau. Denně po něm jezdí jen asi 230 cestujících, což je příliš málo, a tak se má na této dráze při současné vlně rozpočtových škrtů doprava zastavit. Právě přeshraniční spojka by přitom využití tratě výrazně zvýšila, protože by po ní začali jezdit i Češi. Cesta do odlehlého Šluknovského výběžku je přes Německo o polovinu kratší než přes české území. Odhad hovoří až o 1000 cestujících za den, což by přineslo zcela jiné tržby při prakticky neměnných nákladech.

Saské ministerstvo dopravy už v minulosti ČTK řeklo, že má peníze na spojení tratí vyčleněné. "Schválili jsme investice, ale ve chvíli, kdy tam nikdo nebude jezdit, ztrácejí smysl," řekl MDR saský ministr dopravy Sven Morlok (FDP).

Do rozporuplné situace se ovšem projekt dostal právě kvůli jeho plánu na škrty v dopravní obslužnosti, na níž chce pro letošek ušetřit asi 24 milionů eur (asi 582 milionů korun), v roce 2012 potom 35 milionů eur. Německá média odhadují cenu na dostavbu tratě na zhruba 2,2 milionu eur (asi 53 milionů korun).

Pokud by z německé části tratě vlaky opravdu vlaky zmizely, Ústecký kraj by je ve vlastní režii neobjednával, a celý projekt by tím fakticky padl. "Bylo by hodně paradoxní, abychom financovali dopravu tak bohatého státu," řekl ČTK v prosinci vedoucí odboru dopravní obslužnosti Ústeckého kraje Jakub Jeřábek.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (37x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (25x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice