KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    V některých městech Pardubického kraje je vyšší provoz než na D11

V některých městech Pardubického kraje je vyšší provoz než na D11

Publikováno: 20.9.2011, Aktualizováno: 23.9.2011 14:59
Rubrika: 2011

Některá města, která již léta marně čekají na vybudování obchvatů, jsou více zatížena automobilovou dopravou než část dálnice D11 v regionu. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil Český statistický úřad. Intenzita dopravy vloni převyšovala dálniční provoz na více než 20 úsecích silnic v kraji. Nejhůře jsou na tom komunikace ve velkých městech a v sídlech na státní silnici I/35.

"Nejzatíženějším silničním úsekem v kraji byla silnice I/37 v Opatovicích nad Labem na Pardubicku, která slouží nejen jako hlavní spojení v pardubicko-hradecké aglomeraci, ale i jako 'dálniční přivaděč' dálnice D11 pro Hradec Králové a jeho zázemí," uvedla Hedvika Fialová z pardubického pracoviště ČSÚ. Denně tam projede v dlouhodobém průměru 15.394 vozidel, což je o zhruba polovinu více než na jediném dálničním úseku D11 v kraji Chýšť - Pravy.

Podle loňského sčítání dopravy, které uskutečnilo Ředitelství silnic a dálnic, projede více než 22.000 vozidel denně také například centrem Pardubic od Sukovy třídy přes Wonkův most, o něco méně i dalšími místy krajského města. Vyšší provoz než na dálnici D11 byl také zaznamenán na průjezdu Litomyšlí nebo Vysokým Mýtem.

Podle statistiků se po poklesu počtu osobních a nákladních automobilů v roce 2009 začal počet vozidel vloni opět zvyšovat, silnice se ale téměř nezměnily.

Po vybudování obchvatu již dlouho volá například Chrudim, Vysoké Mýto nebo Litomyšl. Na novou silnici kolem Chrudimi ministerstvo dopravy přes opakované sliby stále nenašlo peníze, odlehčení provozu ve Vysokém Mýtě a Litomyšli závisí na vybudování rychlostní silnice R35, jejíž stavba se stále odkládá.

Velký vliv obchvatů na snížení dopravní zátěže ve městech potvrdilo otevření obchvatu Holic na konci roku 2009. Podle Fialové byly mimo město odvedeny čtyři pětiny těžké dopravy.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (53x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Alternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republiceAlternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republice (29x)
Provoz vyššími a vysokými rychlostmi je předpokladem konkurenceschopnosti evropské železniční dopravy a zárukou trvale u...
Vysokorychlostní železnice v ČRVysokorychlostní železnice v ČR (25x)
Pro velké přepravní proudy cestujících mezi nejdůležitějšími evropskými centry a aglomeracemi nejlépe vyhovují vysokoryc...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

 
otočit obrázek o 90 stupnů dolevapředchozíspustit prezentacidalšíotočit obrázek o 90 stupnů doprava
loading
zavřít
zastavit prezentacispustit prezentaci