V Mladé Boleslavi vznikla petice za zachování staré budovy nádraží
Rubrika: 2011
Protichůdné názory vyvolává záměr Českých drah zdemolovat stávající historickou budovu hlavního nádraží v Mladé Boleslavi a vystavět na jejím místě novou v moderním stylu. Ve městě vznikla občanská iniciativa, která se záměrem nesouhlasí. Dnes zahájila petici za zachování historické budovy, sdělil novinářům první náměstek primátora Adolf Beznoska. Také podle vedení města by rekonstrukce historické budovy byla vhodnější.
Nádražní budova patří Českým drahám (ČD), již několik let nevyhovuje. "Stanici chceme nahradit zcela novou moderní budovou splňující požadavky na cestování ve 21. století," řekl ČTK na sklonku loňského roku mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Nevyhovující komplex budov s různými přístavbami a přístřešky nahradí moderní prosklená budova.
Beznoska dnes zdůraznil, že by nádraží mělo mít historickou návaznost. "Měl by být zachován duch doby, ve které nádraží v Mladé Boleslavi vznikalo," řekl Beznoska. Vedení města by uvítalo, kdyby ČD přihlédly k jejich názoru a k mínění občanů. Primátor Raduan Nwelati připomenul, že při nedávné návštěvě ministra dopravy Víta Bárty se shodli na tom, že než stavět novou budovu je lepší raději rekonstruovat stávající.
Zakladatelé "Petice za zachování historické budovy hlavního nádraží v Mladé Boleslavi" chtějí dát možnost občanům vyjádřit svůj pohled na tuto problematiku. "Budova hlavního nádraží je neodmyslitelně spjata s novodobým rozvojem města již po celých 150 let, byla svědkem jedinečných osudů řady Boleslavanů a představuje tradiční podobu tohoto typu objektů," uvedl mluvčí iniciativy Jiří Filip. Petici lidé najdou také na Facebooku.
České dráhy spravují ve Středočeském kraji 116 výpravních budov. Loni za 19 milionů Kč opravili například stanici v Českém Brodě na Kolínsku. Letos se chystají dokončit opravu stanice v Poříčanech a přestavět železniční stanici v Mladé Boleslavi.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.