V Liberci končí rekonstrukce frekventované Jablonecké ulice
Rubrika: 2011
V Liberci po bezmála pěti měsících končí nákladná rekonstrukce frekventované Jablonecké ulice. Dnes tam dokončovali vodorovné dopravní značení a už v pondělí by tudy měly znovu jezdit i autobusy městské hromadné dopravy, které v minulých týdnech ulici komplikovaně objížděly. Rekonstrukce jedné z hlavních tepen ve městě stála zhruba 20 milionů Kč. Ředitelství silnic a dálnic přitom využilo souběžnou modernizaci tramvajové trati, na které byl provoz obnoven už 14. srpna.
Jablonecká ulice byla pro dopravu uzavřena od 11. dubna od odbočky na Králův Háj až po křižovatku s Kunratickou ulicí. Ulice dostala nejen nový povrch, rekonstrukce se dočkalo celé těleso silnice včetně podloží. Opravou prošly i obě křižovatky. Bezpečnější bude i přecházení ulice.
"Všechny přechody jsou zabezpečeny světelnou signalizací, chodník je širší a bude sloužit pěším a cyklistům, aby cyklisté nejezdili v hlavním dopravním prostoru," řekl ČTK provozně technický ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou Ludvík Lavička.
Modernizace trati na Vratislavice, na niž rekonstrukce Jablonecké navázala, začala v roce 2008 přestavbou terminálu městské dopravy v centru. Stála téměř 70 milionů korun a z velké části na ni přispěly evropské fondy. Díky tomu se mohou na terminálu otáčet tramvaje a nová úprava umožňuje i připojení nové linky do Rochlice. Předloni byla dokončena další část modernizace zhruba 600 metrů kolejí za 190 milionů korun a na ni navázala další etapa, která přijde na více než 150 milionů korun. I ta byla spolufinancována z EU.
V rámci poslední etapy byla vybudována nová dvojkolejná trať napříč areálem bývalé Textilany a připravena odbočka na výstavbu nové trasy do Rochlice. Ta se měla podle původních plánů začít stavět už v příštím roce. Dopravní podnik na ni dokonce získal dotaci. Kvůli problémům se spolufinancováním chce ale peníze použít na dokončení modernizace původní trasy do Vratislavic a o dotace na novou trať žádat znovu později.
"Trať do Rochlic bychom připravili jako jeden celý projekt na další plánovací období ze strukturálních fondů, které by mělo být v letech 2014 a 2015," řekl ČTK ředitel dopravního podniku Jiří Veselka.
Výstavba nového úseku do Rochlice je pro stotisícový Liberec jednou z klíčových akcí. V budoucnu má dovést tramvajovou dopravu až na největší liberecké sídliště, kde žije kolem 16 000 lidí. Dnes jezdí do Rochlice a Zeleného Údolí jen autobusy, náporu cestujících ale nestačí, i když ve špičce jezdí v šestiminutových intervalech. Dostavět je třeba asi kilometr kolejí za zhruba půl miliardy korun. Územní plán Liberce přitom výhledově počítá i s dalšími novými tratěmi třeba do Vesce a Doubí nebo na Františkov. To jsou ale zatím jen vize.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.