KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    V centru Brna má vzniknout nový přestupní uzel hromadné dopravy

V centru Brna má vzniknout nový přestupní uzel hromadné dopravy

Publikováno: 10.8.2011, Aktualizováno: 31.8.2011 10:13
Rubrika: 2011

V centru Brna by měl vzniknout nový přestupní uzel hromadné dopravy. Nový nástupní ostrůvek a nové zastávky plánuje radnice vybudovat u křižovatek Údolní a Tvrdého ulice s ulicí Úvoz. Rekonstrukce má přispět k tomu, aby to lidé při přestupování z tramvaje na trolejbusy či autobusy měli blíž a mohli čekat pod střechou. Se zpracováním investičního záměru dnes souhlasili městští radní, řekl novinářům primátor Roman Onderka (ČSSD).

Investice je na počátku. Radnice dnes představila mapu nové organizace dopravy. Plánek teprve budou rozpracovávat projektanti. Rekonstrukce má zahrnout také rozšíření trolejí. Umožní, aby autobusovou linku 51 v budoucnu nahradil trolejbus.

Onderka uvedl, že dnešní řešení v lokalitě je pro cestující hromadnou dopravou nevyhovující. Když přestupují z jednoho spoje na druhý, musí ujít ze zastávky na zastávku až 200 metrů. Při rekonstrukci se mají zastávky posunout tak, aby to lidé měli výrazně blíž.

Náklady na stavbu odhadli zástupci magistrátu na 27 milionů korun. Termín zahájení prací bude záviset na rychlosti projektování i na tom, kolik peněz bude v městské kase. Primátorův náměstek Robert Kotzian (ODS) už dříve uvedl, že kvůli krizi, a tudíž i očekávaným nižším rozpočtovým příjmům, nemůže nyní město investice plánovat nijak velkoryse. Jediná větší stavba, s jejímž zahájením se nyní napevno počítá pro příští rok, je oprava Zelného trhu v centru.

Brno by navíc mělo v příštích letech dostávat méně peněz kvůli chystané změně takzvaného rozpočtového určení daní. Podle něj se rozpočítávají příjmy pro města a obce. Nový výpočet by měl výrazně snížit příjmy velkých měst, které dnes dostávají na hlavu násobně víc peněz než menší sídla. Brno má ročně přijít asi o 900 milionů korun, tedy zhruba desetinu rozpočtu. Radnice se proti tomu ohrazuje. Podle Onderky město financuje mnoho záležitostí pro širší region, například dotuje divadla.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice